ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از فعالیت ۹۰ پایگاه ثابت و سیار در ایام نوروز خبر داد.

۹۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر مازندران به مسافران نوروزی خدمات می دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی اکبری بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۹ هزار نفر روز خدمات امداد و نجات توسط این پایگاه ها ارائه می شود، افزود: ۲ هزار جوان در پایگاه های هلال احمر خدمات داوطلبانه ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های ثابت جاده ای از ۲۴ پایگاه به ۳۰ پایگاه افزایش یافته است، اضافه کرد: ۱۹ پایگاه سیار بوسیله گشت های خودرویی و موتوری در سطح راه ها خدمات ارائه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر اینکه جوانان سرمایه های اجتماعی هستند، از مردم خواستار با حضور در پایگاه های راهنمای مسافران نوروزی، آنان را مورد تشویق قرار دهند.

اکبری به طراحی نرم افزار ویژه امداد و نجات در مازندران اشاره کرد و گفت: با نصب این نرم افزار بر روی موبایل، مردم درهر مکانی دچار حوادث شدند، می توانند بصورت آنلاین ارتباط برقرار و خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم با توسعه پایگاه ها زمان ارائه خدمات را به کمتر از ۷ دقیقه برسانیم، ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات می باشد.

اکبری با اشاره به اینکه مازندران رتبه اول حوادث و سوانح را به خود اختصاص داده است، یادآورشد: در زمینه پاسخگویی به سوانح نیز رتبه اول کشور را دارا هستیم.

رونمایی از طرح خادم

در پایان این نشست خبری از طرح خادم با شعار «من خانواده ام را دوست دارم» رونمایی شد و مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در این ارتباط توضیح داد: در این طرح ۱۲ هزار خانوار مازندرانی آموزش های مرتبط با حوادث و سوانح را فرا می گیرند.

اکبری با بیان اینکه در این طرح ۱۵ بسته برای خانواده ها آماده شده است، افزود: در این طرح، طی ۵ سال، ۲۰ میلیون خانواده ایرانی، آموزش های ایمنی در برابر حوادث را فرا می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.