قم - مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز، خیمه‌های معرفت در یک هزار امامزاده کشور برپا می‌شود.

خیمه های معرفت در امامزاده های ایران برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد شعبانی درباه این خبر گفت: برپایی خیمه‌های معرفت از سال ۸۹ در امامزاده صالح(ع) تهران آغاز شد و در سایر استان‌ها استمرار پیدا کرد سپس ۵۰۰ امامزاده مجری طرح بودند.

وی ادامه داد: خیمه‌های معرفتی سال گذشته در ۸۷۰ امامزاده برپا شد و درسال جدید به هزار امامزاده رسیده است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مبلغانی که در قم مستقر هستند تحت عنوان مبلغین اعزامی و افرادی که در استان‌ها هستند با عنوان مبلغان بومی در امامزاده‌های سراسر کشور به امر تبلیغ می‌پردازند.

وی با بیان این که بیش از دو هزار مبلغ اعم از اعزامی و بومی به امامزاده‌های کشور اعزام می‌شوند، عنوان کرد: مبلغان بر اساس ظرفیت امامزاده، زائرپذیری و تخصص اعزام شده و با نصب خیمه‌های معرفت در سه بخش مشاوره در زمینه پاسخ به شبهات و احکام، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای به صورت هدفمند فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که مبلغان ضمن شاد کردن کودکان مفاهیم دینی و اخلاقی و احکام در قالب بازی و تعلیم می‌دهند، گفت: سخنرانی چند رسانه‌ای با عناوین اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و در قالب سخنرانی‌های پنج دقیقه‌ای به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی گفت: در امامزاده‌هایی که نزدیک مکان‌ها با جاذبه گردشگری بالا مانند تخت جمشید در شیراز، حافظیه و دره فلک الافلاک لرستان و مکان‌هایی با جمعیت بیشتر ۱۵ مبلغ و برخی امامزاده‌ها یک مبلغ کافی است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که مبلغان بر اساس تخصص اعزام می‌شوند، بیان گفت: در بخش مشاوره از اساتید متخصص استفاده شده و برخی از مبلغان در خصوص آثار باستانی و تاریخی ایران در زمینه کتیبه خوانی دوره دیده‌اند که در آن زمینه هم یاری گر مراجعه کننده‌ها هستند.

وی افزود: مبلغان از ۲۸ اسفندماه اعزام می‌شوند و تا ۱۴ فروردین سال ۹۶ در محل حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.