جغتای ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای گفت: یکی ازمهم ترین اولویت های اداره اوقاف جغتای تبدیل بقاع متبرکه این شهرستان به قطب فرهنگی است

تبدیل بقاع متبرکه به  قطب فرهنگی ازاولویت های مهم اداره اوقاف است

حجت الاسلام حسین خانی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگارقدس آنلاین، با اشاره به اینکه  طرح نوروزی آرامش بهاری درسه  امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان اجرا می شود افزود: این طرح ملی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات ایام نوروز و حضور مسافران نوروزی اجرا می شود. 

خانی درادامه افزود: تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارائه خدمات مناسب به زائران نیز از دیگر اهداف اجرایی طرح می باشد.

وی ضمن تقدیر از همکاری خادمان، متولیان، کارکنان اداره اوقاف و هیأت امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه کشورتصریح کرد: این طرح تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف جغتای عنوان کرد: طرح آرامش بهاری در امامزاده سید محمد علوی جغتای، امامزاده ابو علی احمد خداشاهی در روستای خداشاه و امامزاده سیدعبدالله روستای گفت برگزار می‌شود.

خانی با یادآوری اجرای چندین برنامه متنوع طرح نوروزی آرامش بهاری اظهارداشت: از مهم ترین برنامه هامی توان  برپایی خیمه های معرفت را برشمرد  که در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلفی از جمله غرفه کودک،خانواده، فضای مجازی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، ترویج فرهنگ وقف، معرفی امامزادگان،عفاف و حجاب، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف وظیفه خطیر مدیریت امامزادگان را برعهده دارد خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در راستای بالابردن سطح خدمات رسانی فرهنگی، اجتماعی، معنوی و رفاهی در بقاع متبرکه گام های مؤثری برداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.