رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال استعفای خانم «ریما خلف» از منصب خود در اعتراض به اقدام ضد فلسطینی سازمان ملل در پس گرفتن گزارش اسکوا، بالاترین نشان فلسطین را به وی تقدیم کرد.

محمود عباس، بالاترین نشان فلسطین را به دبیر اجرایی «اسکوا» اعطا کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دبیر اجرایی کمیته امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، محمود عباس شنبه (امروز) بالاترین نشان فلسطین را به «ریما خلف»، به دلیل موضع اخیر وی اعطا کرد.

خانم خلف دیروز جمعه در اعتراض به اقدام سازمان ملل در عقب نشینی از موضع خود و پس گرفتن گزارش اسکوا استعفا داد.

کمیسیون امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (اسکوا) در ۶ بهمن گذشته گزارشی را درباره تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرده و اسرائیل را رسما یک «رژیم آپارتاید» توصیف کرده بود که این اقدام سازمان ملل با عصبانیت شدید آمریکا و اسرائیل مواجه شد.

  «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل رسما در برابر فشار صهیونیست‌ها عقب‌نشینی کرده و به اسکوا دستور داده است تا این گزارش را پس بگیرد.

در گزارش سازمان ملل آمده بود که اسرائیل ۵۳۱ روستای فلسطینی را بین دو سال ۱۹۴۷ و ۱۹۴۹ میلادی تخریب کرده است.

بخش دیگری از این گزارش به استبداد حاکم بر برخی کشورهای عربی پرداخته و آورده بود که نخبگان حاکم بر جوامع عربی به دلیل عدم مشروعیتشان در حالتی از نگرانی به سر می‌برند؛ مساله‌ای که باعث می‌شود در سرکوبگری زیاده‌روی کنند.

خانم خلف با اعتراض به اقدام سازمان ملل، گفت که این اقدام غیر قانونی و غیر انسانی بوده و سازمان ملل تحت فشارها مجبور پس گرفتن این گزارش شده است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله نیز در سخنرانی امروز خود، از ریما خلف به دلیل موضع شجاعلانه‌اش تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.