شهر کرد- چهارمحال و بختیاری در دل دامنه های سرسبز زاگرس با مردمانی مهمان نواز و با طبیعت بکر و آسمانی آبی به عنوان برند بوم گردی کشور خود را مهیای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی کرده است.

مهمان نوازی، برند گردشگری چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین، چهارمحال و بختیاری به عنوان برند بوم گردی کشور پتانسیل های بی بدیلی در حوزه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی دارد و می تواند برند معتبر و منحصر به فردی از گردشگری طبیعی را در کشور و همچنین در عرصه بین الملل به خود اختصاص دهد.

۱۲ روستای هدف گردشگری

بهمن عسگری سوادجانی  دراین باره گفت: برگزاری نوروزگاه در هفت نقطه استان، برپایی یک بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در شهرکرد و ۱۳ بازارچه موقت در سایر شهرستانها، ارائه خدمات الکترونیکی رایگان در مراکز گردشگری استان، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، توزیع کتابچه اطلاعات ضروری سفر و راه اندازی سامانه ملی خدمات سفر از جمله برنامه های متفاوت نوروز ۹۶ است.
وی تصریح کرد: اهدای بسته های فرهنگی و هدایای صنایع دستی، کتابچه و بروشور به مسافران و گردشگران، دیدار با پیشکسوتان صنایع دستی و ملاقات حضوری با هنرمندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده به شمار می رود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از آماده سازی ۲ هزار و ۴۰۰ تخت اقامتی در هتل ها و اقامتگاه های تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: همچنین امکان اسکان ۵ هزار نفر در مدارس و آموزشگاه های آموزش و پرورش استان فراهم و ۹۰ خانه مسافر در روستاهای استان فعال شده است.
عسگری سوادجانی با اشاره به وجود ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان، نقش آن را در جذب گردشگران بسیار موثر دانست و اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری ضمن برخورداری از بافت تاریخی، دارای آداب و رسوم و سنن ویژه خود هستند که می تواند برای هر گردشگری جذاب و قابل توجه باشد.
وی افزود: روستاهای یاسه چای، هوره، سوادجان و چلوان در شهرستان سامان، روستاهای سرآقاسید و دیمه در شهرستان کوهرنگ، روستای دستگرد و دزک در شهرستان کیار، ده چشمه در شهرستان فارسان، آورگان در شهرستان بروجن و روستای آتشگاه در لردگان از جمله روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می رود.

مهمان نوازی برند گردشگری چهارمحال و بختیاری
عسگری سوادجانی، سنت مهمان نوازی را برند گردشگری چهارمحال و بختیاری دانست و تصریح کرد: برپایی مهمانسراهایی به شکل سیاه چادر با عرضه غذاهای سنتی و صنایع دستی به همراه پذیرایی به شکل سنتی همراه با آداب و رسوم خاص منطقه از مهمترین برنامه هایی است که در این راستا در نظر گرفته شده و امید است مورد پسند مسافران نوروزی قرار گیرد.
بنا بر آمارهای اعلام شده از سوی معاونت گردشگری استان امسال ۵ هزار گردشگر خارجی که بیشتر از کشورهای اروپایی و جنوب شرقی آسیا بوده اند به استان سفر کرده اند که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده و حدود ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی در استان اقامت داشته اند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است
همچنین نوروز امسال ۱۲۰ هزار گردشگر به این استان سفر کردند که انتظار می رود با ایجاد زیرساخت های لازم شاهد رشد گردشگران ورودی به استان در نوروز ۹۶ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.