قم- در آستانه سال جدید ۱۰۰ هزار کتابچه راهنمای سلامت نوروزی، بروشور، پمفلت های آموزشی، غذایی و دارویی به همت دانشگاه علوم پزشکی قم تهیه شد.

کتابچه راهنمای سلامت نوروزی استان قم تهیه شد

به گزارش  قدس آنلاین،  محمدرسول مهدوی سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان مطلب فوق گفت: ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم، معاونت بهداشتی، معاونت غذا و دارو و... با چاپ ۱۰۰ هزار کتابچه راهنمای سلامت نوروزی به استقبال زائران رفته و مسائل بهداشتی را به آنها گوشزد می کند.

وی افزود: در این کتابچه ها علاوه بر معرفی شهر مقدس قم و نقشه استان، مراکز درمانی، خدمات تخصصی و فوق تخصصی، خدمات پاراکلینیکی، بستری تخصصی و... شرح داده شده است.

مهدوی گفت: همچنین معرفی درمانگاه های فعال استان قم در ایام نوروز به همراه شماره تماس و آدرس، معرفی مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه ها، ایستگاه های سلامت نوروزی اورژانس ۱۱۵ قم، توصیه های دارویی و بهداشتی، پیشگیری از مسمومیت غذایی، شرح راه های جلوگیری از بیماری های شایع در سفر و... نیز در دستور کار این کتابچه ها قرار گرفه است.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین سامانه پاسخگویی به سئوالات بهداشتی با شماره ۱۹۰ ، سامانه پاسخگویی و مشاوره دارویی با شماره ۱۴۹۰ و سامانه پاسخگویی به سئوالات و پیگیری شکایات با شماره ۱۵۹۰ آماده پاسخگویی به سئوالات زائران و مسافران است.

وی گفت: بروشورها و کتابچه های ویژه کودکان در خصوص مسائل بهداشتی نیز در این ایام تهیه شده که در میان زائران و مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

مهدوی ابراز داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته چاپ بنرهای راهنمای زائران است که در سطح شهر نصب و از طریق آن اطلاع رسانی های لازم انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.