کوسه‌ای که فسیل آن هم‌اکنون مورد مطالعه قرار گرفته است حدود ۴۰۰ میلیون سال قبل به زندگی خود پایان داد.

کوسه‌ها از ۴۰۰ میلیون سال قبل روی زمین زندگی می‌کردند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  باستان‌شناسان در پایان یک بررسی جدید روی سنگواره‌هایی که ده‌ها سال قبل کشف شده بود به یکی از بزرگترین سوالات خود در مورد تاریخ زندگی کوسه‌ها پاسخ دادند.

بر اساس نتایج حاصل از این بررسی که در آخرین شماره نشریه «موزه تازه‌های آمریکا» چاپ شده است دانشمندان اعلام کردند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته خود بار دیگر فسیل‌هایی که در سال ۲۰۰۳ میلادی کشف شده بود را مورد تحلیل قرار دادند. این بررسی نشان داد عمر کوسه‌ها روی کره زمین بیش از زمانی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

با این بررسی جدید مشخص شد کوسه‌ای که فسیل آن هم‌اکنون مورد مطالعه قرار گرفته است حدود ۴۰۰ میلیون سال قبل به زندگی خود پایان داد.

این کشف جدید در اصل حلقه گم شده دانشمندان برای نحوه شکل گیری و حیات بسیاری از حیوانات کنونی محسوب می‌شود.

در قسمت فک این فسیل تعداد زیادی دندان شناسایی شده بود و تا پیش از این دانشمندان تصور می‌کردند این سنگواره مربوط به یک ماهی غولپیکر است که شباهت زیادی به خانواده کوسه‌ها دارد.

این فسیل که سال ۲۰۰۳ میلادی در سواحل کانادا کشف شد، طی یک دهه گذشته دانشمندان را به فکر وا داشته بود که اجداد کوسه به این شکل بوده‌اند یا فسیل مذکور به یک ماهی شبیه کوسه مربوط می‌شود.

در آخرین اسکن‌های صورت گرفته مشخص شد آناتومی بدن این فسیل دقیقا مشابه کوسه‌های امروزی است و این حیوان ۴۰۰ میلیون سال قبل زندگی می‌کرده است. این نخستین باری است که عمر کوسه‌ها روی کره زمین ۴۰۰ میلیون سال تخمین زده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.