بیرجند- مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال ۸ هزار و ۸۵۶ نوزاد دختر دراستان متولد، که بیش از ۲ هزار نفر به نام و القاب حضرت فاطمه (س) نامگذاری شدند.

۲۰۰۰نوزاد  در خراسان جنوبی القاب زهرا و فاطمه دارند

علی  پورحسین در گفت وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه با ۷۳۵ نوزاد، زهرا ۶۳۱ نوزاد و فاطمه زهرا با ۵۳۷ نوزاد است.

وی افزود: مطهره، ریحانه، صدیقه، طاهره، راضیه، مرضیه، محدثه و کوثر نیز از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) است که والدین برای فرزندان خود انتخاب کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۱۸ هزار و ۲۵۸ نوزاد در خراسان جنوبی متولد شدند.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت:از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تعداد ۱۹۲ هزار و۲۷۵نفر به نام حضرت زهرا (س) و القاب آن  در خراسان جنوبی نام گذاری شده اند .

پور حسین همچنین فرهنگ نام گذاری برخواسته از سیره مطهر اهل بیت (س)  را از فرهنگ های پسندیده در جامعه دانست و ابراز داشت که بعد از نام فاطمه ،نام های زهرا و نازنین زهرا دارای بیشترین فراوانی نام می باشند.

وی افزود:  القاب ریحانه ،کوثر،محدثه،هانیه،مطهره،مرضیه،راضیه،صدیقه و طاهره نیز بیشترین فراوانی  نام از القاب مبارک حضرت صدیقه کبری (س) را در استان دارا بوده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت :بیش از ۲ هزار نوزاد دختر در استان به نام و القاب حضرت فاطمه (س) نامگذاری شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.