مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: امسال در قالب طرح آرامش بهاری ۳۰۳۴ روحانی و مبلغ مشارکت دارند که در خیمه‌های معرفت به زائران و مسافران نوروزی خدمت رسانی فرهنگی می‌کنند.

همکاری ۳۰۳۴ روحانی و مبلغ در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در سراسر کشور

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام احمد شعبانی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و با اشاره به آغاز طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه گفت: یکی از برنامه‌های جذاب این طرح برپایی خیمه‌های معرفت است که از سال ۸۹ در امامزاده صالح(ع) تهران آغاز شد و سپس در سایر استان‌ها استمرار پیدا کرد و با تداوم آن امسال به بیش از ۷۸۲ خیمه معرفت با برنامه‌های متنوعی گسترش یافت.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به همکاری مبلغان در اجرای طرح آرامش بهاری و بر پایی خیمه‌های معرفت گفت: مبلغانی که در قم مستقر هستند تحت عنوان مبلغین اعزامی و افرادی که در استان‌ها هستند با عنوان مبلغان بومی در امامزاده‌های سراسر کشور به امر تبلیغ می‌پردازند و در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: مبلغان بر اساس ظرفیت امامزاده، زائرپذیری و تخصص اعزام شده و با برپایی خیمه‌های معرفت در بخش‌های مشاوره در زمینه پاسخ‌گویی به شبهات؛ سوالات و احکام، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای به صورت هدفمند فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که مبلغان ضمن شاد کردن کودکان؛ مفاهیم دینی و اخلاقی و احکام را در قالب بازی تعلیم می‌دهند، گفت: سخنرانی چند رسانه‌ای با عناوین اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و در قالب سخنرانی‌های ۵ دقیقه‌ای به مراجعه کنندگان همراه با کلیپ‌های کوتاه ارائه می‌شود.

وی گفت: در امامزادها و مکان‌هایی با جاذبه گردشگری بالا و تاریخی مانند تخت جمشید در شیراز، حافظیه و دره فلک الافلاک لرستان و مکان‌هایی که از جمعیت بیشتر برخوردار باشند ۱۵ مبلغ و برخی امامزاده‌ها با ظرفیت جمعیت کمتر یک مبلغ حضور دارند که برخی از این مبلغان چند زبانه هستند و به گردشگران خارجی خدمات فرهنگی ارایه می‌کنند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که مبلغان بر اساس تخصص اعزام می‌شوند، گفت: در بخش مشاوره از اساتید متخصص استفاده شده و برخی از مبلغان در خصوص آثار باستانی و تاریخی ایران در زمینه کتیبه خوانی دوره دیده‌اند که در آن زمینه هم یاری‌گر مراجعه کننده‌ها هستند.

وی افزود: این مبلغان از ۲۸ اسفندماه به محل ماموریت خویش اعزام شده‌اند و تا ۱۴ فروردین سال ۹۶ در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری محل حضور دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.