وزرای خارجه و اقتصاد آلمان در نامه‌ای برای کمیسر امور بازرگانی اتحادیه اروپا خواستار اعمال محدودیت در واردات کالاهای آمریکایی در پاسخ به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور این کشور شدند.

وزرای آلمانی خواستار محدودیت واردات کالاهای آمریکایی شدند

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان و «بریجیت زیپریس» وزیر اقتصاد آلمان خواستار اقدام اروپا در برابر آمریکا و اعمال مالیات‌های ویژه برای جلوگیری از واردات کالاهای آمریکایی شدند.

آنها در نامه‌ای مشترک برای «سیسیلا مالشتروم» کمیسر امور بازرگانی اتحادیه اروپا که روزنامه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» آن را منتشر کرد، نوشتند: «برنامه مالیات مرزی با هدف دشوار کردن واردات از آمریکا پیگیری می‌شود.»

«اتحادیه اروپا باید به این اقدام مبادرت ورزد و قوانین سازمان تجارت جهانی را اجرایی کند تا هر چه زودتر به سمت منافع ما اقدام کند.» این نامه به تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) است.

این در حالی است که مرکل در جریان سفر به آمریکا و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با وی درباره مسایل اقتصادی هم رایزنی کرد. ترامپ و هم‌پیمانانش بارها از صادرات کالاهای آلمانی به آمریکا انتقاد کرده‌اند و برای مقابله می‌خواهند فرصت‌های کاری شرکت‌های آلمانی را در آمریکا محدود کنند.

گابریل و زیپریس همچنین خواستار باز کردن در بازارهای اروپایی بر روی بازارهای دیگری شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.