پلیس مالزی احتمالا چند نفر دیگر را در ارتباط با قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی بازداشت خواهد کرد.

مالزی افراد بیشتری را در خصوص قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی بازداشت می‌کند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  به نقل از رویترز، رسانه های دولتی مالزی اعلام کردند که پلیس این  کشور احتمالا بازداشت های دیگری را در ارتباط با پرونده قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی انجام خواهد داد که شامل "یک فرد مهم" خواهد بود.

خالد ابوبکر رئیس پلیس مالزی حاضر به ارائه جزییات بیشتری در این خصوص نشده است. وی تنها گفته است که این بازداشت ها در زمان مناسب انجام خواهد شد.

رئیس پلیس مالزی گفت: این مساله را رد نمی کنم که قصد داریم افراد جدیدی شامل اتباع کره شمالی را که در این قتل دست داشته اند، بازداشت کنیم و از کانال های قانونی برای تحت تعقیب قراردادن آنها استفاده خواهیم کرد. نمی توانم افشا کنم که آنها چه کسانی هستند ولی در بین آنها یک شخص مهم هست.

روابط مالزی و کره شمالی پس از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور به شدت متشنج شده است.

تصمیم کره شمالی برای ممنوعیت خروج اتباع مالزی از این کشور با واکنش متقابل کوالالامپور روبرو شده و مالزی اکنون قصد دارد ۳ فرد مخفی شده در سفارت کره شمالی را به اتهام دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور، تحت بازجویی قرار دهد.

پلیس مالزی ۸ تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم کرده است.

۲ زن ویتنامی و اندونزیایی تاکنون بازداشت شده اند و ظاهرا ۴ تبعه کره شمالی خاک مالزی را ترک کرده و به پیونگ یانگ گریخته اند.

پلیس بین الملل از کلیه کشورهای عضو خواسته است تا هرگونه اطلاعاتی درباره این افراد مظنون را به اشتراک بگذارند تا بازداشت شده و به سزای اعمال خود برسند.

اینترپل تصاویر مربوط به این ۴ تبعه کره شمالی را که بین ۳۲ تا ۵۶ سال سن دارند، منتشر کرده است.

پیونگ یانگ تحقیقات قضایی مالزی را محکوم کرده و بر این باور است که این تحقیقات با هدف لطمه زدن به وجهه بین المللی این کشور صورت گرفته است. کره شمالی اعلام کرده است که علت اصلی مرگ این فرد ۴۵ ساله ظاهرا حمله قلبی بوده است.

کره شمالی که هرگز هویت برادر ناتنی رهبر این کشور را تایید نکرده، خواستار بازگشت جسد او شده ولی مقام های مالزی حاضر به انجام این کار پیش از نمونه گیری دی ان ای نشده اند.

معاون نخست وزیر مالزی همچنین از مومیایی شدن جسد برادر ناتنی رهبر کره شمالی خبر داده است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.