رفتار و سخنان رئیس جمهور آمریکا، آینده روابط با اروپا و سرنوشت سازمان آتلانتیک شمالی «ناتو» را بار دیگر زیر سوال برد.

تبعات رفتار جنجالی ترامپ بر آینده روابط با اروپا و ناتو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تلویزیون الحدث، رفتار و سخنان رئیس جمهور آمریکا، آینده روابط با اروپا و سرنوشت سازمان آتلانتیک شمالی «ناتو» را بار دیگر زیر سوال برد. 

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از دست ندادن با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، از برلین خواست تا مبالغ هنگفتی را به واشنگتن و ناتو پرداخت کند. این سخنان ترامپ، باعث تشدید تنگنایی می شود که قویترین مسئول در اتحادیه اروپا در آن قرار گرفته است. 

این گزارش افزود: آلمان که از نظر اقتصادی در صدر اروپا قرار دارد در تعامل با رئیس جمهور آمریکا با دشواری جدی روبرو شده است. این در حالی است که برلین از جمله نزدیکترین متحدان واشنگتن است. ترامپ با این سخن که برلین مبالغ هنگفتی را به آمریکا و ناتو بدهکار است، همه را غافلگیر کرد. این سخن ترامپ، فقط بیست و چهار ساعت پس از آن مطرح شد که در کاخ سفید با آنگلا مرکل دیدار کرد. 

این گزارش همچنین خاطر نشان کرد، اختلاف بین آمریکا و آلمان در سال 2013 علنی شد. در آن زمان اقدام واشنگتن در شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل فاش شد. پس از آن، نماینده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از آلمان اخراج شد. شیوه استقبال رئیس جمهور آمریکا از قویترین مسئول اروپایی، بار دیگر سوالاتی را درباره اهداف واقعی و برنامه های ترامپ در مورد اروپا و آینده ناتو مطرح کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.