ساوه- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری گفت: الگوگیری از سیره و منش حضرت فاطمه زهرا(س)، ضامن سعادتمندی بشر در دو جهان است، چراکه دخت نبی اسلام(ص) جایگاه والایی در عالم دارد.

حق طلبی و وظیفه شناسی حضرت فاطمه زهرا(س)  باید الگوی همه ما باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث زائرسرای زوار کربلا و بهره برداری از حسینیه اعظم در بخش نوبران شهرستان ساوه، اظهار داشت: اقدام خیران استان در حمایت از ساخت زائرسرای زوار کربلا در نوبران عملی بسیار ارزشمند و دارای اجر والای معنوی است و انفاق و بخشش به عنوان یکی از مسائل مورد سفارش دین مبین اسلام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این اقدام ارزشمند نوعی وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری دینی و گامی در مسیر خدمت رسانی به مردم و عاشقان آستان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و خصایص والای ایشان، بیان کرد: حضرت زهرا(س) مقام نبوت را به مقام امامت متصل کرد و با پیوند میان امامت و نبوت از اسلام حقیقی به حمایت برخواست و این حق طلبی و وظیفه شناسی باید الگوی همه ما باشد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در تمامی لحظه‌های نورانی زندگی خود تنها برای رضایت خدا زندگی کرد و در دوران پربرکت زندگی خویش، همواره رضای الهی را مدنظر داشت و آن را مقدم بر هر امر دیگری می دانست و این مهمترین خصوصیتی است که امروز باید سرلوحه امور همه ما قرار گیرد.

حسینی بوشهری خاطرنشان ساخت: آن بانوی بزرگوار همواره انفاق، بخشش و نیکوکاری، عبودیت و خداترس بودن، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی دینی را دوران عمر خود مدنظر داشت و همواره به دستگیری از نیازمندان می پرداخت.

وی تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام(ص) از چنان جایگاه والایی در نزد خداوند متعال برخوردار است که قرآن کریم از ایشان به عنوان الگو و اسوه عصمت و پاکی نام می برد و همین خصایص والا و ارزشمند سبب شد که پیامبر وی را پاره تن خود بداند و همواره بر حبّ و دوستی حضرت زهرا(س) و الگوگیری از این بانوی بزرگ عالم سفارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.