اهواز_مدیر عامل جمعیت هلال احمرخوزستان گفت: در تعطیلات نوروز ۸۰ پایگاه جوانان جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف استان به مردم خدمات خود را ارائه می دهند.

۸۰ پایگاه جوانان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز خدمت رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خدادادی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه مراسم پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و  در جمع خبرنگاران بابیان اینکه امید است سازمان هلال احمر نقش مستقیم و موثری درایجاد فرهنگ ترافیکی کشور داشته باشد اظهارکرد: این امر می تواند در کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از تصادفات راهنمایی و رانندگی موثر باشد.

 وی به آمارها در خصوص تلفات تصادفات جاده ای در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تصادفات نوروزی باعث می شود هر ساله بیش از ۳۴هزار نفر جان خود را از دست بدهند و ۲۵۰ هزار نفر مصدوم شوند و بیش از ۵۰ هزار میلیارد خسارات مالی به مردم وارد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: سالانه بیش از هزار نفر نیروی هلال احمر درگیر ارائه خدمات به مسافران نورزی هستند و علاوه بر آن یک فروند بالگرد این جمعیت برای پشتیبانی آماده باش است.

وی در خصوص برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ما با برپایی بیش از ۸۰ پایگاه در حوزه های جوانان، سازمان امداد و نجات و همچنین بهداشت و درمان آماده خدمت به مردم هستیم.

خدادادی با بیان اینکه بخشی از خدمات ما به مسافران راهیان نور تعلق می گیرد، افزود: دو درمانگاه در مناطق فکه و دهلاویه آماده رسیدگی و درمان سرپایی بیماران هستند.

وی ادامه داد: در این دو درمانگاه روزانه ۶ پزشک و ۱۰ پرستار حضور دارند و در صورت لزوم مراجعان را به بیمارستان منتقل می کنند.

خدادادی همچنین از برپایی پنج پایگاه امداد و نجات در مناطق پرخطر خبر داد و گفت: این پایگاه ها با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استاندار ایجاد شده است.

وی به حضور بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان به صورت داوطلبانه در ارائه خدمات امسال اشاره کرد و گفت: جوانان دلسوز و متحد خوزستانی سالانه با حضور در پایگاه های استان، با دو طرح مد نظر سازمان هلال احمر که یکی کمپین «نه به تصادفات جاده ای»   و همچنین بهبود رفتار ترافیکی  اقدام می کنند،  که در این پایگاه ها به آموزش، امضاء طرح و متعهد شدن به رعایت قوانین افراد پرداخته می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری که در سال ۹۶، سالی بدون حادثه برای  استان  داشته باشیم، اظهار کرد: می توانیم  با برنامه ریزی مناسب معضلات موجود در استان را با هماهنگی و انسجام مسوولان همچنین با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بین ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.