مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: از دو سال پیش تا کنون امکان سفرهای خانوادگی راهیان نور در ایام نوروز برای دانش آموزان ایجاد شده است.

امکان سفرهای راهیان نور خانوادگی برای دانش‌آموزان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی‌اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای دانش آموزان در ایام نوروز اظهار داشت: این ایام بهترین زمان برای دانش آموزان در جهت بهبود ابعاد تربیتی آنها است که می‌توانند در کنار خانواده تجربیات و دستاوردهای ارزشمندی کسب کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این ایام بهترین فرصت را برای حضور در جمع‌های خانوادگی و سفر دارند و می‌توانند زندگی اجتماعی را هر چه بهتر درک کنند بنابراین با وجود تکالیف نوروزی بیش از حد و الزام اجرایی برای آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: از دو سال پیش اردوی راهیان نور به صورت خانوادگی برای حضور دانش آموزان و خانواده‌هایشان در نظر گرفته شده و با همکاری سپاه این فرصت را ایجاد کردیم که می‌تواند ضمن مسافرت ابعاد تربیتی بسزایی را برای دانش‌آموزان به ارمغان آورد.

علی اکبرزاده اظهار داشت: اطلاعیه‌ها و توصیه‌هایی به مدارس برای احیای سنت‌های نوروزی ابلاغ شده اما چگونگی اجرای کار به عهده مدارس و مبتنی بر آداب و رسوب مناطق است.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس با توجه به شرایط منطقه و فرهنگ دانش آموزان برای احیای سنت‌های ایرانی اقداماتی را انجام می‌دهند و حتی در مواردی اثر چنین فعالیت‌هایی در مدارس بیش از مبانی موجود در توصیه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها است.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: نوروز بهترین زمان برای آشنایی دانش‌آموزان با تغییر و تحولات طبیعت بوده، بنابراین حضور در چنین فضاهایی بیشتر به روند پرورشی آنها کمک می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.