مشهد- آیت‌الله نوری همدانی گفت: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه اما پر برکت خود، والاترین و بهترین درس‌های زندگی را به انسان‌ها آموختند و بهترین سرمشق و نمونه برای زنان جهان به شمار می‌روند.

حضرت زهرا(س) والاترین درس‌های زندگی را به انسان آموختند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله نوری همدانی در مراسم افتتاح رواق متبرک حضرت زهرا(س) عنوان کرد: روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که با روز ولادت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مقارن شده است، روز بسیار پر فضیلتی است.

این مرجع عالیقدر به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و عنوان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) بارها در منزلت، عظمت و درخشندگی، مقام این بانوی بزرگوار سخن گفتند، ایشان حضرت فاطمه (س) را پاره تن خود خطاب کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی به تقارن روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) فقیه فرزانه، مدیر و مدبر و حماسه آفرین با صلابتی بودند که با رهبری خود، توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و در جهان تحولی شگرف به وجود آورند.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم راه هدایت است، خاطر نشان کرد: نظام ولایی با تلاش‌های امام خمینی(ره) شکل گرفت و آیت الله خامنه‌ای ادامه دهنده این راه هستند. این انقلاب بسیار مقدس است و باید قدر و ارزش این انقلاب را بدانیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند متعال خلقت را با هدایت همراه کرده تا بشر به سعادت  دنیوی و اخروی برسد، ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، وجود دارد توأم بودن خلقت با هدایت است، خداوند متعال راهی را مشخص کرده است تا تمام موجودات در آن مسیر گام بردارند و به سعادت و کمال برسند.

این عالم برجسته در ادامه به آیاتی از سوره طه اشاره کرد و گفت: پروردگار جهانیان، راه هدایت هر یک از موجودات اعم از نباتی، حیوانی و انسانی را به آنان نشان داده است و هیچ موجودی خارج از مسیر هدایت نیست.

وی به بیان نمونه ای از هدایت پروردگار در عالم جمادات پرداخت و اظهار کرد: در عالم جمادات، میلیاردها ستاره با جرم‌ها و حجم های مختلف وجود دارد که تمام آنها در حال حرکت هستند اما درعین حال هرگز با هم برخورد نمی کنند. خداوند در آسمان برای هر یک از آنها راهی معین کرده است و آن‌ها را هدایت کرده تا در مسیری مشخص حرکت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین به نوع خلقت حیوانات و هدایت آنان اشاره و تصریح کرد: خداوند در سطح زمین انواع خزندگان، پرندگان، بی‌مهرگان و با مهرگان، ماهیان و... را خلق و آنان را هدایت کرده تا چگونه لانه سازی کنند، دشمن خود را بشناسند و از موادی که در سطح زمین است چه استفاده‌هایی ببرند.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات آفریده شده است، افزود: انسان جایگاه بسیار والایی در عالم خلقت دارد و خداوند او را خلیفه و جانشین پروردگار در سطح زمین قرار داده است، هدایت انسان بر مبنای پیروی از آیات آسمانی قرآن قرار داده شده و پیامبران و امامان راه درست را به ما نشان می‌دهند زیرا هدایت بشر، تنها از راه پیروی از آنان محقق می‌شود.

این عالم جلیل القدر ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند آستان قدس رضوی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، با درایت و هوشمندانه، تولیت جدید آستان قدس رضوی را انتخاب کردند و ایشان در مدت کوتاه خدمت خود، خدمات ارزنده و مثبتی را به زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) ارائه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.