مشهد- کارشناس مذهبی واحد هنرهای قرآنی گفت: خوشنویسان واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن حرم مطهر آیات و روایات مربوط به حضرت زهرا(س) را خطاطی‌ کردند.

هنر خوشنویسان حرم مطهر رضوی به زائران حضرت رضا(ع) اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم کتابت قرآن کریم با حضور جمعی از اساتید خوشنویس واحد هنرهای قرآنی و زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کارشناس مذهبی واحد هنرهای قرآنی در این باره اظهار کرد: مراسم کتابت قرآن کریم از سوی اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است که ۱۰ نفر از اساتید خوشنویس این مجموعه به خطاطی آیات و روایات مربوط به حضرت زهرا(س) پرداختند.

اکبر زاده اضافه کرد: آیات و روایاتی که توسط اساتید خوشنویس نوشته شد، به عنوان هدیه‌ای معنوی و هنری به زائران تقدیم شد تا ولادت حضرت فاطمه(س) در حرم مطهر رضوی در ذهنشان ماندگار شود.

این کارشناس مذهبی هدف این مراسم را آشنایی زائران با قرآن و احادیث مرتبط با حضرت زهرا(س) دانست و گفت: زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با شرکت در مراسم کتابت قرآن کریم به طور ناخودآگاه با آیات قرآنی مواجه شده و فضای معنوی موجود را حس کردند، از همین رو شرایط انس با قرآن فراهم شده و زمینه تاثیرپذیری شکل می‌گیرد.

اکبرزاده به فعالیت های واحد هنرهای قرآنی اشاره و عنوان‌کرد: واحد هنرهای قرآنی آستان قدس رضوی یکی از اتاق های موجود در دارالقرآن حرم مطهر است که زیر نظر اداره علوم قرآنی فعالیت دارد و از طریق هنرهای خوشنویسی، تذهیب، معرق و نقاشی به اقشار جوان و نوجوان به شکل تئوری و عملی قرآن آموزش می‌دهد تا علاوه بر آموزش قرآن، جذب هنرهای دینی و اسلامی شوند.

این کارشناس مذهبی اضافه‌کرد: خوشبختانه این واحد توانسته ۴ مراسم کتابت قرآن را در رواق های حرم مطهر رضوی با رویکرد ترویج قرآن و عترت برگزار کند تا زائران و مجاوران از این مراسم معنوی و هنری بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.