مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در طی سال ۹۵ به همت آستان قدس رضوی و با مشاکت و مساعدت ارگان‌های امداد رسان و برخی موسسات خیریه، حدود ۱۷۰۰ جهیزیه در میان نوعروسان محروم در توزیع شده است.

۱۷۰۰ جهیزیه در میان نوعروسان بی‌بضاعت توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی برای رسیدگی به قشر مستضعف جامعه و به منظور ترویج و تسهیل ازدواج آسان و کمک به تشکیل نهاد مقدس خانواده، طی سال ۹۵ آستان قدس رضوی، ۱۷۰۰ سری جهیزیه را میان خانواده‌های مستمند و بی‌بضاعت اهدا کرده است.

وی بر هم‌افزایی با خیریه‌ها و خیران برای ایجاد یک ساز و کار مدون در راستای گره گشایی از مشکل تامین جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند تاکید و خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی با همکاری خیریه‌ها و خیران به عرصه تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان وارد شده است، تا از این طریق شهد شیرین امور خیر را به کام جامعه هدف چشانده و با کاهش آسیب‌های ناشی از عدم توانایی در تامین جهیزیه و متعاقب آن تاخیر در ازدواج، شادی را به خانه‌های خانواده‌های کم بضاعت، هدیه کند.

وی کمک به ازدواج جوانان را یکی از با فضیلت ترین عرصه‌های امور خیریه دانست و تصریح کرد: باید برای خیران و نیک اندیشان روشن شود که تهیه جهیزیه برای یک دختر و زوج جوان در حقیقت شکل دادن به یک زندگی و آینده است.

خاکسار با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی و اهمیت کمک‌های مردمی در توسعه طرح تامین جهیزیه نیازمندان، اظهار کرد: در همین راستا معاونت امداد آستان قدس رضوی با مشارکت بسیج مستضعفان، سپاه پاسداران، کمیته امداد، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری مشهد و سازمان صدا و سیما، در آستانه عید نوروز اقدام به اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه، ۲۰ هزار سبد معیشتی، ۱۰ هزار بسته پوشاک و ۱۱ هزار بسته لوازم تحریر در میان محرومان حاشیه شهر مشهد کرده است.

وی با بیان اینکه تمام زوج‌های دریافت کننده جهیزیه در دوره‌های آموزشی و مشاوره ویژه در حرم مطهر رضوی شرکت کرده‌اند؛ گفت: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی در خانواده و توصیه‌های دینی و الگو گرفتن از سیره پیامبر و زندگی ائمه معصومین(ع) با بهره از اساتید و روحانیون برجسته بوده است.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این طرح بنا بر آن است تا بیشتر اقلام اساسی و مورد نیاز نوعروسان برای داشتن یک زندگی ساده در قالب جهیزیه تامین و در اختیار آنان قرار گیرد گفت: قطعا نهادینه شدن سنت حسنه احسان و نیکوکاری در جامعه، تسهیل ازدواج جوانان و ترویج زندگی ساده زیستی و ازدواج ساده را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.