اهواز- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرهنگ دفاع مقدس می تواند ما را به موفقیت در عرصه های مختلف برساند و ما ر ا به الگو و اسوه های جهان تبدیل کند.

فرهنگ دفاع مقدس درهای موفقیت را به روی ما باز می کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری، عصر یکشبنه در حاشیه بازدید از یادمان شهدای عملیات فتح المبین با بیان اینکه بازسازی مناطق جنگی مانند یادمان فتح المبین در سایر مناطق جنگی خوزستان هم باید اجرایی شود، اظهار کرد: با نصب تابلو، میله گذاری و نرده باید محدوده تجاوز ارتش دشمن مشخص شود و به زائران نشان داده شود.

وی ادامه داد: این اقدام باعث می شود عظمت دفاع مقدس و شکست دشمن برای مردم بیشتر معلوم شود و زائران با روح و جانشان به این درک برسند که جوانان ما توانایی حل مشکلات بسیار بزرگی را دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مشکلی بزرگتر از حمله دشمن به کشورمان نداشتیم، افزود: جوانان ما توانستند حمله رژیم بعث عراق را که در مرزهای زیادی را درگیر کرده بود، با دست خالی به عقب برانند.

وی به انتظارات رهبر انقلاب از مسئولان راهیان نور اشاره کرد و گفت: به یاری خداوند سال ۹۶ سال تحول و ارتقاء کیفی راهیان نور خواهد بود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اگر ما از سیره شهدا و رزمندگان، فرهنگ کار و سخت کوشی را یاد بگیریم می‌توانیم وضعیت خود را بهتر کنیم گفت: فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند ما را از وضعیت نابسامان گذشته و از وضعیت نه‌چندان مناسب فعلی به وضعیت‌های عالی برساند و ما را به الگو و اسوه‌های جهان تبدیل کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس را بایستی در یادمان‌ها با عمل و نشان دادن الگوها به مردم تفهیم کنیم و خودمان نیز یاد بگیریم، گفت: فرهنگ دفاع مقدس مهمتر از آنچه که از حیث نظامی اتفاق افتاده است، باید در سفر راهیان نور به این سرزمین مقدس درونی و نهادینه شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: راهیان نور برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی نعمتی بزرگ است تا از سفره‌ای که رزمندگان باز کرده‌اند توشه‌ای برچینند و آینده این ملت را بهتر از آنچه که است، بسازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به بازدیدی که از یگان‌های مرزی داشت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در مرزهای کشور هیچ احساس خطری نداریم. مشکلات فی مابین ایران و عراق حل و فصل شده است. با وجود اینکه برخی از دشمنان ما پایگاه‌هایی در کشورهای منطقه دارند اما هیچ‌گونه نگرانی برای امنیت مرزها و سرزمین نداریم و به برکت دفاع مقدس و خون شهدا در بالاترین سطح قدرت بازدارندگی قرار داریم.

وی گفت: نیروهای مسلح با آمادگی دفاعی و امنیتی کامل در مرزها حضور دارند و با هوشیاری به تامین امنیت مشغول هستند.

سرلشکر باقری در خصوص مهمترین برنامه‌های نیروهای مسلح در سال آینده نیز تصریح کرد: مهمترین مسئولیت نیروهای مسلح برقراری امنیت و دفاع از کشور است که برنامه‌های لازم برای سال ۹۶ طراحی شده و به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است. همه مقدمات این اقدامات فراهم شده است و به موقع اجرا خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمایش‌ها را در سال آینده به نوبت در ماه‌های گوناگون سال در زمین، هوا و دریا برگزار خواهیم کرد و همه آموزش‌ها و تمرین‌ها طبق روال عادی انجام خواهند شد. هوشیاری‌ اطلاعاتی و مراقبت از فریب کاری‌ها و اقدامات دشمن به موقع انجام می‌شود.

وی در ادامه از وجود برنامه‌هایی برای افزایش توان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: برنامه‌هایی در بخش‌های صنعت دفاعی، نیروی انسانی، زیرساخت‌های دفاعی در حال انجام است، هماهنگی کامل بین نیروهای مسلح و دولت و ملت ایران وجود دارد و هیچ مشکلی از این جهت نداریم.

سرلشکر باقری در پایان به نقش تاثیرگذار رسانه در سفر راهیان نور اشاره کرد و افزود: تاثیر رسانه امروزه نسبت به گذشته خیلی رشد پیدا کرده است اما انتظار می‌رود با توجه به اینکه در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فیبر نوری وجود دارد، رسانه‌ها فعال‌تر و ارتباطات قوی‌تر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.