مشهد- همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی افتتاح شد و به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان تبریک خجسته میلاد حضرت زهرا(س) به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «من نام دخترم را فاطمه گذاشتم، زیرا خدای عزوجل، فاطمه و هر کسی که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است» گفت: مردم  ولایتمدار و دیندار کشور ما همیشه و در همه ایام نسبت به اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) ارادت خاصی داشته‌اند، شاعران، مومنان، محققان و... سعی کرده‌اند جلوه‌هایی از مودت حضرت زهرا(س) را در سروده‌ها، سخنرانی‌ها و... نشان دهند، گوشه‌ای از این محبت و مودت را می‌توان در برگزاری مراسم‌های ایام ولادت و عزای این همام با محوریت تاسی از زندگی حضرت زهرا(س) مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام‌ حجت گنابادی نژاد، تشکیل حکومت انقلاب اسلامی، پیروزی ۸ سال دفاع مقدس، استکبار ستیزی، نابودی دولت‌های مستکبر، ظهور و بروز قدرت مردم در صحنه‌های اجتماع را نمونه‌ای از مودت حضرت زهرا(س) در جامعه ما عنوان کرد.

وی با اشاره به‌ رقم خوردن عرصه‌های دیگری از مودت حضرت زهرا(س) ادامه داد: امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، میدان‌های جدیدی از محبت حضرت زهرا(س) به وجود آمده است که می‌توان به ظهور زمینه‌های اجتماعی حضور زنان در جامعه و مسئولیت پذیری آن اشاره کرد.

گنابادی‌نژاد افزود: با هدف تبیین جایگاه زن مسلمان در جامعه اسلامی، آستان قدس رضوی برنامه‌های خاصی از جمله برنامه‌های ریحانه، افتتاح رواق حضرت زهرا(س)، اهدای حکم رسمی بانوان خادم حرم مطهر رضوی و... را با محوریت الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) اجرا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان ایجاد مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از زائران حرم مطهر رضوی به صورت خانوادگی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و بیش از ۶۰ درصد زائران بانوان هستند با تأکید تولیت آستان قدس رضوی باهدف ترویج و تبیین هویت ذاتی بانوی مؤمن مسلمان انقلابی و تعالی بخشی به خانواده، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی افتتاح شد.

گنابادی‌نژاد بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در ارتقاء جایگاه زن مسلمان در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها، ارتقای نقش آفرینی زنان در مسئولیت‌های اجتماعی و... را از جمله برنامه‌های این مرکز عنوان کرد.

 در این مراسم، سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی نیز گفت: ما باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل فرهنگی آستان قدس رضوی بهره‌گیریم تا در عرصه  در عرصه‌های اجتماعی و در گستره ملی و جهانی تاثیرگذار باشیم.

 فاطمه دژبرد عنوان کرد: باید مجموعه‌ها و مؤسسات فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی با هماهنگی و همکاری با یکدیگر تلاش کنیم در راستای رسالت عظیم فرهنگی آستان قدس رضوی گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.