معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران به دانشجویان ممتاز رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ماهانه مبلغ ۳ میلیون ریال، در مقطع ارشد ۷ میلیون ریال و در مقطع دکتری ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند.

اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت:در پنجمین نشست از دوره ششم هیأت امنای دانشگاه تهران، با هدف ارتقای بیشتر رشته زبان و ادبیات فارسی، آیین‌نامه اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان نخبه این رشته تصویب شد.

وی ادامه داد: در این آیین‌نامه آمده است: دانشگاه تهران، به عنوان کهن‌ترین نهاد آموزش عالی کشور سهمی بی بدیل در شکل‌گیری و گسترش علوم انسانی نوین داشته است. از این رو از روزهای نخستین تأسیس دانشگاه توجه به علوم انسانی در کانون توجه بنیان‌گذاران آن قرار داشته و تأسیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، یکی از ارکان شش‌گانه دانشگاه تهران، گواه این مدعا است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: از این‌رو، انتظار می‌رود دانشگاه تهران با اتخاذ روش‌های علمی و برنامه‌های کارآمد و جامع به تقویت نقش بارز خود در تعالی این پویش علمی ادامه دهد.

وی ادامه داد: این مهم به دست نخواهد آمد مگر آنکه مقدمات لازم برای جذب بیشتر نخبگان علاقمند به آموزش و پژوهش در حوزه‌های علوم انسانی فراهم شود تا با پرورش نسلی فهیم و تلاشگر، امکان ارتقای سطح علمی کشور در حوزه‌های وسیع علوم انسانی به وجود آید.

حسینی تصریح کرد: نظر به اینکه اعطای کمک هزینه تحصیلی به نخبگان رشته زبان و ادبیات فارسی می‌تواند مقدمات ارتقای بیشتر این شاخه مهم از علوم انسانی را فراهم آورد؛ این آیین­ نامه به منظور اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان برجسته رشته زبان و ادبیات فارسی تدوین و پس از طی مراحل قانونی اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآورشد:وضعیت تحصیلی دانشجویان دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی در پایان هر نیمسال به وسیله دفتر استعداد درخشان دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دانشجویانی که شرایط برجستگی را حفظ نکنند از امتیازات اعطایی محروم می‌شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.