سال ۹۵ درحالی برای شاگردان برانکو به پایان رسید که حاصل کار آنها در این سال ۲۵ برد ۵ شکست و ۶ تساوی بود. این تیم در این فصل یکی از بهترین نتایج دربی را کسب کرد.

گزارشی از اتفاقات تلخ و شیرین سال ۹۵ برای پرسپولیس/ منصوریان گربه سیاه برانکو!

به گزارش قدس آنلاین، سال ۱۳۹۵ سالی بود که تیم فوتبال پرسپولیس می‌توانست پس از هشت فصل قهرمانی لیگ برتر را برای سومین بار بدست آورد اما یک استقلالی مانع این کار شد و ترمز سرخپوشان را کشید تا تلخ ترین نتیجه این فصل پرسپولیس را رقم بزند.

* استارت سال با چهار پیروزی متوالی
تیم فوتبال پرسپولیس سال ۹۵ را با پیروزی برابر سیاه جامگان آغاز کرد. جایی که شاگردان برانکو در روز ۱۵ فروردین ماه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم مشهدی بودند و توانستند با پیروزی سه بر دو حریف را شکست دهند.

شاگردان برانکو در هفته ۲۵ و در بازی پیش دربی در انزلی میهمان ملوان بودند که این بازی مهم و حساس با تساوی یک بر یک رو به پایان بود اما پرسپولیس با گل دقیقه ۴+۹۰ کمال کامیابی نیا  آن بازی را برد تا با یک پیروزی شیرین به خود را برای دربی آماده کنند.

* شیرین‌ترین پیروزی سال و یک برد تاریخی
برای هر پرسپولیسی قطعا دربی هشتاد و دوم یکی از خاطرانگیزترین نتایج سال خواهد بود. شاگردان برانکو در یکی از حساس ترین بازی های فصل خود به مصاف استقلال رفتند این مسابقه به غیر از حساسیت های دربی از جهتی دیگر برای هر دو تیم حائز اهمیت بود چرا که هر دو تیم با یکدیگر هم امتیاز بودند و تیم برنده در این بازی صدر نشین لیگ می‌شد.

سرخپوشان توانستند در این بازی با ارائه یک عملکرد خوب یک نتیجه تاریخی را رقم بزنند و با نتیجه چهار بر دو تیم مظلومی را شکست دهند تا علاوه بر رقم زدن یک نتیجه ماندگار صدر جدول را تصاحب کنند. پس از این پیروزی پرسپولیسی ها توانستند یک استقلال دیگر را نیز از پیش رو بردارند. شاگردان برانکو در هفته بیست و هفتم لیگ پانزدهم نیز استقلال اهواز را با دو گل شکست دادند.

* تلخ ترین شکست و شوک به تیم برانکو
پیش از مسابقه علیرضا منصوریان اعلام کرد که می‌خواهد برای صدرنشینی استقلال، پرسپولیس را شکست دهد. همین اتفاق هم رخ داد و تیم برانکو اولین شکست سال خود را تجربه کرد. پرسپولیس در این بازی با دو گل وحید امیری و مجتبی حق دوست و البته درخشش علیرضا بیرانوند از نفت شکست خورد. با این شکست پرسپولیس صدر جدول را از دست داد. شاگردان برانکو که برای پس گیری صدر جدول باید تفاضل گل خود را بالا می‌بردند در هفته بیست و نهم با نتیجه چهار به دو گسترش فولاد تبریز را شکست دادند.

* تلخ ترین پیروزی و ادامه یافتن ناکامی در قهرمانی
در هفته سی‌ام لیگ پانزدهم نیز تیم برانکو در بازی پایانی فصل باید در حالی به مصاف تیم راه آهن می‌رفت که با تفاضل گل نسبت به استقلال خوزستان در رده دوم جدول رده بندی قرار داشت. در این بازی پرسپولیس با دو گل حریف را شکست داد اما آن‌طرف استقلال خوزستان ذوب آهن را برد تا با تفاضل گل بیشتر نسبت به پرسپولیس قهرمان لیگ شود و حسرت سرخپوشان را در کسب عنوان قهرمانی یک فصل به عقب بیندازد و آن را ۹ ساله کند.

* استارت فصل قهرمانی با پیروزی برابر سایپا
پرسپولیس که در لیگ شانزدهم با جذب بهترین بازیکنان، تدارک خوبی برای قهرمانی دیده بود، فصل را با پیروزی برابر سایپا آغاز کرد. شاگردان برانکو در این مسابقه با تک گل کمال کامیابی نیا پیروز شدند تا گام اول را با کسب سه امتیاز بردارند.  

*اولین تساوی سال برابر فولاد
شاگردان برانکو در دومین بازی خود در لیگ شانزدهم نیز با فولاد در ورزشگاه آزادی به تساوی رسیدند تا در سال ۹۵ اولین تساوی شان را نیز تجربه کنند.

*پیگیری لیگ با نتایج قابل قبول
شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ادامه گسترش فولاد وصبا را در هفته های سوم و چهارم شکست دادند و در پنجمین مسابقه فصل نیز برابر تراکتور به تساوی رسیدند و در شرایطی که در صدر جدول قرار داشتند، آماده دربی شدند.

*عملکرد دور از انتظار در دربی و این بار هم منصوریان
دربی هشتاد و سوم در شرایطی پیگیری شد که تیم برانکو که صدر نشین بود، باید به مصاف تیم بحران زده آن زمان استقلال می‌رفت.  اکثرا با توجه به نتیجه چهار دو دربی قبلی، انتظار یک بازی هجومی را داشتند اما تیم برانکو و منصوریان هر دو نتوانستند عملکرد خوبی در این بازی داشته باشند و پرسپولیس به لطف گل نزدن های مهدی طارمی تنها با یک امتیاز از زمین مسابقه خارج شد.

* حفظ صدر نشینی در دستور کار
شاگردان برانکو پس از این دربی روند صعودی شان را حفظ کردند و از هفت مسابقه بعدی پنج پیروزی برابر تیم های سپاهان، نفت، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی و پدیده و دو تساوی برابر تیم های استقلال خوزستان و پیکان کارشان را دنبال کردند.

* اولین شکست در لیگ شانزدهم از سی متری
در هفته چهاردهم لیگ برتر تیم پرسپولیس در اصفهان به مصاف تیم ذوب آهن متحول شده رفت. در این مسابقه احسان پهلوان از سی متری با شوتی از راه دور دروازه سرخپوشان را باز کرد تا اولین شکست شاگردان برانکوایوانکوویچ رقم بخورد.

در آخرین مسابقه نیم فصل اول نیز تیم پرسپولیس به مصاف سیاه جامگان رفت تا شکست برابر ذوب آهن را جبران کند سرخپوشان این مسابقه که آخرین بازی احمد نوراللهی با پیراهن  پرسپولیس محسوب می‌شد و در روزی که وی بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بسته بود، با نتیجه سه بر صفر حریف را از پیش رو برداشت.

* گام محکم پرسپولیس برای قهرمانی با پیروزی‌های متوالی؛
شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند نیم فصل دوم لیگ شانزدهم را با قدرت آغاز کنند. پیروزی یک بر صفر برابر سایپاف سه بر صفر برابر فولاد، یک بر صفر برابر گسترش فولاد، دو بر صفر برابر صبا و سه بر صفر برابر تراکتورسازی از جمله نتایجی بود که پرسپولیسی‌ها در پنج هفته ابتدایی نیم فصل دوم کسب کرد تا با قدرت خود را برای یک دربی جذاب آماده کند.

* بازهم منصوریان این بار با استقلال و یک شکست تلخ دیگر
علیرضا منصوریان که در تقابل های قبلی اش با پرسپولیس نشان داده و بود که به راحتی باج به این تیم نمی‌دهد این بار با استقلال متحول شده در دربی مقابل تیم برانکو قرار گرفت. منصوریان توانست در این بازی رکورد شکست ناپذیری برابر برانکو را حفظ کند و  همچنین رکورد شش ساله شکست نخوردن استقلال برابر پرسپولیس را بشکند. استقلال در این بازی دومین شکست تیم برانکو را  در این فصل رقم زد. منصوریان هم از ۹ امتیاز ممکنی که امسال برابر پرسپولیس می‌توانست بگیرد هفت امتیاز را در جیب خود گذاشت و تنها یک امتیاز به برانکو و تیمش رسید تا به یکی از اصلی ترین چالش های پرسپولیس بدل شود.

*ادامه روند خوب در لیگ و افزایش شانس قهرمانی؛
شاگردان برانکو که دربی را واگذار کرده بودند، پس از این مسابقه بار دیگر توانستند روند خوبی به دست آورند و با پیروزی برابر تیم های سپاهان، نفت تهران و استقلال خوزستان در لیگ تقریبا قهرمانی خود را در همین سال ۹۵ احتمالش را افزایش دهند و تنها اتفاقات غیر منتظره در سال آتی ممکن است جام را از پرسپولیس بگیرد چرا که این تیم در فاصله شش بازی مانده به پایان فصل ۱۰ امتیاز از تیم دوم جلو افتاده است. اما هر چه پرسپولیس در لیگ برتر عملکرد خوبی در سال ۹۵ داشته و توانسته نتایج خوبی بگیرد، در سایر مسابقات موفق ظاهر نشده است.

* یکی از عجیب ترین نتایج تاریخ باشگاه پرسپولیس
سرمربی پرسپولیس بارها اعلام کرده بود که تیمش برای قهرمانی در هر سه جام برنامه ریزی کرده است. حتی وقتی اعلام شد که تیم هایی که بیش از سه بازیکن ملی پوش دارند، می‌توانند مسابقاتشان را در جام حذفی لغو کنند، سرمربی پرسپولیس اعلام کرد که مهره های کافی را تیمش برای بازی در جام جذفی حتی بدون حضور ملی پوشانش دارد. پرسپولیس در مرحله یک سی و دوم جام حذفی میهمان تیم دسته دومی قشقایی شیراز بود. تیم لیگ دویی در اوج ناباوری توانست در ضربات پنالتی پرسپولیس را از گردونه مسابقات حذف کند تا یکی از عجیب ترین شکست های تاریخ باشگاه پرسپولیس رقم بخورد.

* نتایج نه چندان خوب تیم برانکو در لیگ قهرمانان آسیا
تیم برانکو پس از وقفه یکساله در حالی پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشته که هم سرمربی و هم مدیریت باشگاه اعلام کرده اند که هدفشان قهرمانی در این مسابقات است و برای این بازی ها برنامه ویژه ای دارند اما تیم برانکو این مسابقات را با تساوی برابر الهلال عربستان آغاز کرد. پس از آن نیز برابر تیم الوحده امارات در یک بازی خارج از خانه به برتری رسید اما اولین شکست تیم برانکو در این بازی ها در روزهای پایانی سال رقم خورد. تیم پرسپولیس با نتیجه سه بر یک برابر الریان قطر شکست خورد تا سال خوبش را با شکست به پایان ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.