تهران- نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح دوشنبه در فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور آغاز و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر کشور آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند از امروز به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.

ارایه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار الزامی است.

همچنین داوطلبانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند.

تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۳۹ هزار و ۵۷۵ است.

از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۳۸ روستا دارای شورای اسلامی سه نفره، دو هزار و ۷۴۲ روستا دارای شورای اسلامی پنج نفره، هزار و ۵۹ شهر، دارای شورای اسلامی پنج نفره ، ۱۳۲ شهر دارای شورای اسلامی هفت نفره، ۳۴ شهر دارای شورای اسلامی ۹ نفره و ۹ شهر دارای شورای اسلامی ۱۱ نفره است.

همچنین پنج شهر شورای اسلامی۱۳ نفره و شهر مشهد شورای اسلامی ۱۵ نفره و شهر تهران شورای اسلامی ۲۱ نفر خواهند داشت.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.