اهواز- خاک گرم خوزستان در ساعات پایانی سال میزبان خانواده های ایرانی است که می خواهند اولین لحظات سال نو خود را با یاد شهدا سپری کنند.

لحظات سال نو در کنار شهدا/ مناطق عملیاتی جنوب میزبان زائران روزهای جنگ است

به گزارش قدس آنلاین، لحظه تحویل سال نو برای ما ایرانی ها یعنی شروع دوباره زندگی و هر ایرانی تلاش می کند که سال نو را در جایی آغاز کند که می خواهد حال و هوای آن، تا آخر سال برایش بماند. مشهدی ها سال تحویل خود را درکنار امام رضا(ع) هستند و قمی ها یا به جمکران می روند یا حرم حضرت معصومه(س) مملو می شود از مردمی که اشتیاق زندگی به سبک ائمه(ع) را دارند.

اما چندسالی هست که قطب دیگری دل های مردم را به خود جلب کرده است. جنوب غرب کشور که زمانی شاهد بازی خون و عشق جوانان ایرانی بود، این روزها میعادگاه نسل چهارم انقلاب است تا بر مزار شهدای شلمچه و موزه های دفاع مقدس، زندگی به شرط عشق و غیرت را بیاموزند.

امسال هم به رسم هر ساله، مناطق عملیاتی خوزستان در لحظه تحویل سال مملو از جوانانی است که می خواهند سال خود را در کنار دلدادگانی آغاز کنند که رسم جانفشانی و فداکاری را به جا آورده اند.

حضور مادران و همسران شهدا در این مناطق نیز دیدنی بود. درد دل های آن ها با فرزندان و همسران شهیدشان مظلومیت شهدای ما را برای جوانان  بیشتر تداعی می کند. فرزندان شهدا هم بودند و امسال به یاد پدران شهید خود سفره هفت سین را ساده و بی تکلف، مانند همان سفره هایی که پدرانشان دیروز در این جبهه ها چیده بودند، چیدند و کنارش سال نو خود را تحویل کردند.

بقاع متبرکه استان هم که با طرح ملی آرامش بهاری میزبان مردم خوزستان هستند. این طرح که ۶ سال است در بقاع متبرکه استان با هدف تبدیل این بقاع به محیطی فرهنگی اجرا می شود، امسال هم در ۶ بقیه شاخص شهرستان دزفول برگزار می شود.

آیین سال نو در بقاع متبرکه خوزستان، همزمان با اقامه نماز ظهر آغاز می شود و پس از تحویل سال، بیانات رهبر انقلاب به صورت زنده از مناره ها پخش خواهد شد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.