یک منبع آگاه میدانی سوری ضمن تشریح تحولات میدانی جاری در محور عملیاتی جوبر، از دفع شدیدترین حمله گروه‌های تروریستی تکفیری علیه مواضع ارتش سوریه در این محور خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع نظامی سوری به تشریح تحولات میدانی و عملیات نظامی روز گذشته (دوشنبه) ارتش و نیروهای مسلح سوریه در جبهه عملیاتی «جوبر» پرداخت و در این‌باره گفت: نیروهای سوری موفق شدند، ساختمان شرکت برق محله جوبر در دمشق را آزاد کنند.

این منبع آگاه سوری افزود: ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی روز گذشته خود همچنین موفق شد، بر ساختمان‌ شرکت بافندگی و نساجی و شرکت مرسدس سیطره یابد و به موازات آن حمله گسترده گروه‌های تروریستی را دفع کند.

وی درباره حمله گسترده و سنگین گروه‌های تروریستی علیه مواضع ارتش سوریه در دمشق، گفت: این حمله به سرکردگی گروه تکفیری «جبهه النصره» انجام شد و هدف رسیدن به پایانه مسافربری و میدان العباسیین و منطقه صنعتی واقع بین محله جوبر و قابون بود تا دو محله را به یکدیگر مرتبط ساخته و راه‌های امداد و کمک‌رسانی در محله‌های قابون - برزة – تشرین را برای گروه‌های تروریستی محاصره شده در جوبر باز کنند.

این منبع میدانی سوری تاکید کرد: اما نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ضمن دفع این حمله سخت و سنگین شمار زیادی تروریست را از پای درآورده و زخمی کنند.

این منبع نظامی سوری هرگونه سیطره گروه‌های تروریستی بر بخش یا بخش‌هایی از میدان العباسیین یا منطقه صنعتی را رد و تاکید کرد: ارتش سوریه نقاطی را که بامداد دوشنبه پس از دو عملیات انتحاری تخلیه کرده بود، موفق شد، پس از وارد آوردن خسارات سنگین نظامی و تلفات جانی به تروریست‌ها،‌ از گروه‌های مسلح باز پس گیرد.

به گفته وی یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه با هدف‌گیری خطوط پشت جبهه گروه‌های مسلح به ویژه مقرها و مواضع تروریست‌ها در محورهای المناشر – الدباغات که به موازات حملات هوایی جنگنده‌های سوری صورت گرفت، خسارات مادی و جانی گسترده‌ای به گروه‌های مسلح در این مناطق وارد کرد.

در این راستا، منابع میدانی سوری مستقر در غوطه شرقی دمشق، برخی خبرهای انتشار یافته درباره عقب‌نشینی ارتش سوریه از محورهای عملیاتی اطراف شهر دوما، واقع در شمال غربی غوطه را تکذیب کردند.

به گفته این منابع تحرک نظامی ارتش سوریه در محور غوطه مربوط به یگان‌های گارد ریاست جمهوری بود که برای تقویت جبهه جوبر به این منطقه اعزام شدند.

اما درپی شکست‌های سنگین وارده به گروه‌های تروریستی در محور جوبر، این گروه‌ها مناطق التجارة، باب توما، القصاع، خیابان فارس الخوری و اتوبان العدوی دمشق را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان ساکن این مناطق زخمی شدند.

همچنین برای تامین امنیت جان اهالی از بیم هدف گرفته شدن از سوی تک‌تیراندازان وابسته به گروه‌های مسلح، نیروهای پلیس برخی از مسیرهای منتهی به میدان و پایانه مسافربری العباسیین و محله جوبر را مسدود کردند.

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره علی رغم اختلافات موجود روز گذشته با همکاری گروه‌های تروریستی جیش الإسلام و فیلق الرحمن حمله گسترده‌ای را علیه مواضع ارتش سوریه در مناطق نزدیک به جوبر انجام دادند که پس از تحمل خسارات سنگین نظامی و جانی مجبور به عقب‌نشینی به مواضع خود شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.