قزوین- ۹۰ بقعه متبرکه قزوین، میزبان مردم شهرستان های مختلف این استان و مسافران در لحظه تحویل سال هستند.

قزوینی ها سال تحویل را در ۹۰ بقعه متبرکه نو می کنند

به گزارش قدس آنلاین، مردم ایران در رسمی دیرپای، لحظات مهم هر سال را در کنار اولیاء خدا سپری می کنند. لحظه تحویل سال نو که در فرهنگ ایرانی جایگاهی بسیار مهم دارد، از آن  لحظاتی است که هرکدام از ما ایرانی ها، تلاش می کنیم آن لحظه را همراه با خانواده خود در اماکن مذهبی باشیم تا نور ایمان تمام سال بر دل های ما جاری باشد.

مردم شهرستان های مختلف استان قزوین هم، لحظات سال نو را در بقاع متبرکه یا مزار شهدا سپری می کنند. به همین دلیل هرساله مراسم باشکوهی توسط مردم در این مکان های مذهبی تاریخی برگزار می شود.

آرامگاه «امام زاده حسین» قزوین، میزبان مسافران نوروزی و خانواده های قزوینی در لحظه سال تحویل است. به دلیل اینکه سال ۹۶ ساعتی پس از اذان ظهر تحویل می شود، ویژه برنامه های آغاز سال نو در  بقاع متبرکه قزوین پس از اقامه نماز ظهر و با قرائت قرآن آغاز می شود.

طرح آرامش بهاری نیز در ۹۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان که در ایام تعطیلات میزبان مسافران نوروزی هستند، در لحظه تحویل سال هم پذیرای مردم خونگرم قزوین بوده و ویژه برنامه هایی برای تحویل سال برگزار می کنند.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، این طرح براساس تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می شود و هدف آن ایجاد فضایی معنوی و فرهنگی در اماکن مذهبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.