مشهد- سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی اعلام کرد: سه میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۰۳ مسافر نوروزی از ۲۵ اسفندماه تاکنون به این استان سفر کردند.

۳ میلیون زائر وارد خراسان رضوی شدند/۲ میلیون نفر به مشهد مقدس عزیمت کردند

به گزارش قدس انلاین،مهدی فروزان روز دوشنبه  اطهار داشت: از این جمعیت یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۴۲ نفر زائر مشهد الرضا (ع) هستند.

وی عنوان کرد: از کل مسافران ورودی به استان ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی به استان وارد شده اند که ۸۶ درصد حجم مسافران خراسان رضوی را تشکیل می دهند که این رقم رشدی ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل در این زمان دارد.

وی گفت: همچنین ۲۷۴ هزار و ۴۸۵ مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به خراسان رضوی وارد شده اند که نسبت به پارسال هشت درصد کاهش نشان می دهد و در مجموع ۹ درصد حجم مسافران ورودی به استان از این شبکه حمل و نقلی استفاده کرده اند.

فروزان با بیان اینکه از طریق قطار هم در این مدت ۹۷ هزار و ۶۷۵ مسافر به مقصد مشهد الرضا (ع) سفر کرده اند، گفت: آمار مسافران ورودی از این طریق کاهش ۳۰ درصدی دارد و در مجموع سهم ناوگان ریلی در جابه جایی زائران مشهد الرضا (ع) سه درصد است.

به گفته وی ، از طریق ناوگان هوایی و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد نیز در مجموع ۷۵ هزار و ۲۲۳ مسافر به مشهد الرضا (ع) سفر کرده اند.

سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی آمار تجمیعی اقامت در استان را از ۲۵ تا پایان ۲۸ اسفندماه ۲۴۱ هزار و ۳۳۰ مسافر ذکر و عنوان کرد: از این رقم ۶۶ هزار و ۷۸۱ نفر در هتل ها، ۳۲ هزار و ۳۵۷ نفر در هتل آپارتمان ها، ۴۸ هزار نفر در مهمانپذیرها و ۳۶ هزار نفر در خانه مسافرها اسکان یافته اند.
فروزان، میزان اقامت در کمپ های موقت را تا کنون ۲۱ هزار نفر و در مدارس هفت هزار و ۱۸۴ نفر و نیز مهمانسراهای دولتی و غیره را ۲۹ هزار و ۳۳۳ نفر عنوان کرد.

پیش بینی ها حاکی از ورود حدود ۱۱ میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی است که مقصد هشت میلون نفر آنان مشهد الرضا (ع) خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.