گرگان- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در سال ۹۵ حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات انسداد مرزها که در بودجه پیش بینی شده بود، محقق شد و امیدواریم دولت در سال ۹۶ توجه ویژه ای به این کسری اعتبارات داشته باشد.

دولت برای انسداد مرزهای قاچاق کالا توجه ویژه داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مرز اینچه برون با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۵۷۰ تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی کشف شده، اظهار کرد: بیشتر این کشفیات در مرزهای شرق کشور بوده است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ادامه داد: میزان کشفیات امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: عمده ورود قاچاق از مرز مشترک پاکستان است که به علت همکاری مقامات کشور افغانستان، قاچاق از این مرزها به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای انسداد مرزها در سال های گذشته صورت گرفته، ادامه داد: به همین دلیل قاچاق مولد به سمت مسیر دریای عمان و خلیج فارس رفته است.

سردار رضایی ادامه داد: در سال ۹۵ حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات انسدادی پیش بینی شده محقق شد و بیشتر طرح‌ها در این راستا باقی ماند که امیدواریم دولت در سال ۹۶ توجه ویژه به کسر اعتبارات ۹۵ و اعتبار خاص در سال ۹۶ با توجه به آغاز برنامه ششم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیشتر اهداف ما کالاهایی مانند البسه، ملزومات صنعت نساجی، پارچه، شکر و مانند آن بود ادامه داد: در حوزه این سه تا پنج برابر افزایش کشفیات داشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در سال ۹۶ توافقات خوبی با کشور ترکمنستان برای کنترل مرز آبی مشترک با این کشور صورت خواهد گرفت اما در مرزهای خشکی امیدواریم با تعاملات و همکاری های لازم بتوانیم در خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بازارچه مشترک با این کشور ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.