رئیس پلیس راه کشور گفت: در کنار توقیف وسایل نقلیه رانندگان متخلف، جریمه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نیز برای اعمال قانون متخلفان در نظر گرفته شده است.

جریمه ۴۰۰ هزارتومانی متخلفین/ توقیف ۷۲ساعتی خودروهای متخلف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدحسین حمیدی گفت: طرح پیمایش هوشمند تردد ناوگان در سال ۹۶ در حوزه ناوگان باری کشور نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: تعداد یک هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کشور و یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه دوربین لیزرگان در پاسگاه‌های پلیس راه بر تردد خودروها در محورهای مواصلاتی نظارت دارند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس اظهارکرد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، علاوه بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت موجود پلیس راه، تعداد ۳ هزار نیرو به پلیس راه‌های کشور اختصاص داده شده است.

حمیدی در خصوص ابزارهای بازدارنده پلیس برای مقابله با متخلفان تصریح کرد: توقیف وسیله نقلیه تا ۷۲ ساعت، اعمال قانون وسیله نقلیه از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و ثبت نمرات منفی ابزارهای بازدارنده‌ای است که نسبت به رانندگان با تخلفات حادثه ساز اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به آماری مقایسه‌ای از ترددهای نوروزی امسال و سال گذشته اظهار داشت: در دو روز اول اجرای طرح نوروزی، شاهد افزایش ۲۰ درصد ترددها و سفرهای نوروزی بودیم که موج اول سفرها را رقم زد و پس از آن با فروکش کردن ترددهای جاده‌ای، از روز گذشته شاهد اوج‌گیری مجدد سفرها بودیم به نحوی که صبح روز گذشته (یکشنبه) ترافیک سنگینی در محورهای چالوس، هراز و همچنین رودبار رخ داد.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: به دنبال اوج‌گیری سفرهای نوروزی از صبح روز گذشته، آمار ترددهای بین شهری و جاده‌ای نشان می‌دهد که سفرهای نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشدی ۱۳ درصدی همراه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.