حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی پیامی به مناسبت آغاز سال جدید صادر کرد.

امیدواریم به برکت نام حضرت رضا(ع) گام‌هایی در جهت رفع تنگناها و مشکلات برداشته شود

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

سال نو را که با ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) مقارن شده است به همه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ان‌شاءالله سالی توأم بابرکت برای همه خانواده‌ها، جوانان و مردم عزیزمان باشد.

اتفاقی که سال نو در طبیعت می‌افتد، یک تحول است که شکوفه‌ها و برگ‌های درختان نو می‌شود و یک سال‌به‌سال‌های زندگی هر فردی اضافه می‌شود، ما در این تحول طبیعت از قدرت لایزال حضرت حق که این تحول به دست مبارک او اتفاق می‌افتد، می‌خواهیم که ما را هم متحول کند و این تحول را که در یک‌زمان نورانی به نام مقدس حضرت صدیقه طاهره(س)، در یک مکان نورانی که جایگاه و مضجع حضرت رضا(ع) است، متصل کنیم.

معنای آمدن در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) یا هر مکانی از اماکن مقدس، برای زائر و مجاور این است که ما می‌خواهیم زندگی‌مان بانام شما رقم بخورد و می‌خواهیم سیره ما سیره فاطمی و رضوی شود؛ این پیام مهمی است که نوعی اراده و انتخاب در آن است.

کسانی که از راه دور به مشهد مقدس می‌آیند، می‌خواهند بگویند آقا می‌خواهیم زندگی‌مان بانام شما رقم بخورد.

نکته دیگر اینکه در سال نو هر تحولی نیازمند یک اراده جدی است یعنی تحول ما، اگر تحول در زندگی فردی و زندگی اجتماعی همراه با یک جزمیت به لحاظ علمی و به لحاظ حرکت از یک حزم و دوراندیشی بهره‌مند باشد، این گام‌ها و حرکت‌ها تحول‌آفرین است.

ما می‌خواهیم خودمان متحول شویم، می‌خواهیم جامعه ما جامعه متحول و متکاملی باشد، طبیعتاً این تحول نیازمند حرکت جدی در این رابطه است.

نظام ما و کشور عزیز ما گام‌های بلندی را برداشته است ولی در حوزه مسائل اقتصادی، علی‌رغم اینکه دشمنان می‌خواهند ملت ما در مشکل، تهدید و تنگنا بماند، راه برون‌رفت وجود دارد که این راه همان اقتصاد مقاومتی است که سال گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند.

باید به توانایی‌های بسیاری که در داخل کشور وجود دارد توجه کنیم همچون جوانان ما که کم هم نیستند و در هر عرصه‌ای وارد شدند عرصه موفقیت و پرنشاطی بوده است.

ما هیچ‌چیز در این کشور کم نداریم؛ نیروها و مردم بااراده‌ای داریم که در عرصه‌های مختلف نبرد با باطل نشان داده‌اند، منشأ برکات هستند.

ان‌شاءالله امسال به برکت نام حضرت زهرا(س) با یک اراده و تصمیم برای اینکه تحولی در حوزه اقتصادی و اجتماعی و دوری از همه آسیب‌های اجتماعی و تهدیدکننده جامعه ایجاد شود، گام برداریم.

امیدواریم به برکت نام مقدس حضرت رضا(علیه‌السلام) بااراده پولادین مردان و زنان این مرزوبوم و جوانان عزیزمان گام‌هایی در جهت رفع تنگناها و مشکلات برداشته شود.

ماهم به‌عنوان خدمت گذار مردم عزیز در این آستان نورانی متعهدیم که در راستای حکم مقام معظم رهبری و منشور هفتگانه ایشان، هم در جهت توجه به زائر و هم در جهت توجه به نیازمندان و مستمندان گام‌هایی را برداریم.

در سال گذشته اقداماتی آغاز شد؛ چه در جهت توجه به زائران به‌ویژه زائرین زیارت اولی و نیازمندان و چه در جهت توجه به مسائل فرهنگی، اما این گام‌ها باید در سال جاری تکمیل و آثار و برکات این مضجع نورانی در گره‌گشایی از زندگی مردم، چه زائرین و چه مجاورین احساس شود.

از مردم عزیزمان در خراسان بزرگ، به ویژه مردم مشهد که برای میهمان حضرت رضا(ع) جایگاه میزبانی دارند برای این زحماتشان که بانشاط منتظر از راه رسیدن مهمانان هستند و زائرانی که بانشاط حرکت می‌کنند به سمت حضرت رضا(ع) تا نورانیت بگیرند، می‌خواهیم متحول بشوند و اینجا برایشان کلاس درس باشد.

از همه سپاسگزارم و امیدواریم که خادمی لایق برای این آستان مقدس و برای آحاد زائرین و مجاورین عزیزمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.