قم- آیت الله مکارم شیرازی احسن الحال اقتصادی را تلاش برای کم کردن فاصله ها عنوان کرد و گفت: حقوق کارگر ماهی ۸۰۰هزار تومان است آنوقت از طرفی عده ای حقوق های نجومی می‌گیرند؛ این فاصله ها باید کم شود،

مسئولین باید کاری برای حل مسائل اقتصادی کنند

به گزارش قدس آنلاین، در آئین تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله مکارم شیرازی ضمن تفسیر و توضیح دعای تحویل سال گفت: در این دعا خدا را به اوصاف جلالش می خوانیم و تقاضای زیبایی می کنیم؛ از او «احسن الحال» می طلبیم.
وی با بیان اینکه احسن الحال یعنی بهترین حالات، ادامه داد: حالات ما در چهار حوزه است که اگر در این چهار احسن الحال را بدست آوریم سعادتمند خواهیم بود؛ حالات اخلاقی، حالات اجتماعی، حالات اقتصادی و حالات سیاسی.
این مرجع عالیقدر به بررسی احسن الحال در این چهار حالت انسان پرداخت و گفت: احسن الحال در خصوص حالات اخلاقی یعنی اینکه قلب را از کینه ها خالی کنیم، خداوند متعال در آیه ۳۴ سوره فصلت خطاب به پیامبر اکرم می فرماید «بدی را با بدی جواب نده، بدی را با خوبی پاسخ بده تا آن کسی که بد کرده شرمنده شود و دشمنت، دوست تو گردد و همه شهامت این کار را ندارند»؛ اگر این دستور مهم اخلاقی قرآن کریم عمل شود، دنیا گلستان می شود.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: پیامبر مکرم اسلام در حدیثی می فرمایند شما همه‌ی مردم را با اموالتان نمی توانید راضی کنید، اموال تمام می شوند اما مطالبه مردم پایان ندارد، پیامبر مکرم اسلام در این حدیث برخورد خوب همراه با محبت، ادب و احترام را سرمایه ای ذکر می کنند که هرگز پایان نمی پذیرد.
وی عیادت از بیماران، کمک به زندانیان، محبت به یتیمان، یاد اموات، خبر گرفتن از حال همسایه و... را از موارد احسن الحال اخلاقی در این ایام برشمرد.
این مرجع تقلید احسن الحال اجتماعی را در یک جمله دانست و اظهار داشت: آنجا که نگوییم منافع من بلکه بگوییم منافع ما، احسن الحال اجتماعی آنجاست، احسن الحال اجتماعی یعنی آنچه را برای خود می خواهی برای دیگران نیز بخواهی.
آیت الله مکارم شیرازی احسن الحال اقتصادی را تلاش برای کم کردن فاصله ها عنوان کرد و گفت: حقوق کارگر ماهی ۸۰۰هزار تومان است آنوقت از طرفی عده ای حقوق های نجومی می‌گیرند؛ این فاصله ها باید کم شود، مشکلات اقتصادی زیاد است، مسئولین باید کاری برای حل مسائل اقتصادی کنند.
وی اضافه کرد: احسن الحال سیاسی هم یعنی در صحنه هایی نظیر انتخابات و راهپیمایی ها حضور داشته باشیم و در سرنوشت سیاسی کشور دخالت داشته باشیم.
 این مرجع تقلید در پایان گفت: برای دستیابی به احسن الحال باید آنچه می توانیم انجام دهیم و بیش از توانمان را از خدا بخواهیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.