مشهد- رئیس جمعیت هلال احمر مشهد گفت:عملیات امدادرسانی به ۵۰ حادثه دیده در مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی صورت پذیرفت.

امدادرسانی به ۵۰ حادثه دیده در مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسن پرکار اظهار داشت: همزمان با برگزاری مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی بیش از ۱۵۰ نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر مشهد از ساعت ۷ بامداد روز دوشنبه سی‌ام اسفند ماه تا پایان این مراسم در فضاهای بیرونی و درونی این مکان مقدس مستقر بودند و در این مأموریت بیش از ۷ ساعت عملیات امدادرسانی به ۵۰ مصدوم صورت پذیرفت.

وی افزود: این افراد به دلیل ازدحام ایجاد شده دچار مشکلات تنفسی شدند که به‌صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها هم که شرایط حادتری داشتند جهت حاصل شدن اطمینان کامل از سلامتی کامل به نزدیکترین مراکز درمانی به این مکان مقدس انتقال یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته در بحث مراسم سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: برای این مراسم هم همچون ویژه برنامه تحویل سال نو ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از ۱۵۰ نیروی نجاتگر و امدادگر در مأموریت ویژه مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه اول فروردین ماه تا اذان مغرب به افق مشهد و به مدت بیش از ۱۰ ساعت در چند نقطه از فضاهای درونی و بیرونی حرم مطهر رضوی به‌ویژه در محل برگزاری مراسم واقع در رواق امام خمینی(ره) این مکان مقدس مستقر هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی به‌موقع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشند.

وی افزود: همچنین در این مراسم تعداد ۱۰۰ عضو جوان معاونت جوانان این مجموعه در قالب ۵۰ تیم طرح ویژه سحاب ثامن (سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه) مستقر هستند و خدمات امدادی بشردوستانه و  راهنمایی زائران و مجاوران امام رضا(ع) را ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.