نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفاه زدگی و اشرافی گری مسئولین موجب ایجاد فاصله با مردم شده است، گفت: اگر خواستار رونق کار و تولید در کشور هستیم باید بندها را محکم ببندیم.

رفاه زدگی و اشرافی گری مسئولین موجب ایجاد فاصله با مردم شده/ اگر خواستار رونق کار و تولید در کشور هستیم باید بندها را محکم ببندیم

به گزارش قدس آنلاین،  حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور که در همایش برنامه ششم نظارت، شفافیت و پاسخگویی، با مردم قائمشهر سخن می‌گفت، با اشاره به محورهای برنامه ششم توسعه کشور گفت: در مطالعات مقدماتی برای تدوین این برنامه ۲۲ موضوع محوری در کشور آسیب شناسی و برای هریک برنامه عملیاتی تدوین شده است.

حاجی بابایی به حوزه های اشتغال، مبارزه با مفاسد اقتصادی، آسیب های اجتماعی، توانمند سازی بانوان، دفاع و امنیت ملی؛ کشاورزی، محیط زیست و آب به عنوان نمونه ای از این محورها اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اصلی ترین ویژگی برنامه ششم توسعه بعد شفافیت؛ نظارت مردمی و لزوم پاسخگویی مدیران و مسئولان مجری برنامه به مردم و ناظران است.

حاجی بابایی همچنین گفت: برای گنجاندن این موارد در برنامه ششم تلاش زیادی کردیم، زیرا آسیب های زیادی از جمله نفوذ تفکر اشرافیت و رفاه زدگی در مسئولین باعث فاصله گرفتن انقلاب با ارزشهای بنیادین آن و انتظارات به حق مردم و آرمان‌های رهبری شده است.

وی حقوقهای نجومی را از این موارد برشمرد و گفت: اگر کسی تلاش کند؛ سرمایه گذاری نماید، اشتغال مولد برای جوانان ایجاد کند، سودی را که بدست می آورد در بخش غیر دولتی توجیه پذیراست اما مصیبت آنجاست که در بخش دولتی فاصله حقوقها از چندصد میلیون تا ۹۰۰ هزار تومان است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: این زیاده خواهی، بی عدالتی و اشرافی گری است که مانند موریانه به جان نظام افتاده است و باید درمان شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: البته نباید ناامید بود، انبوه کثیری از کارکنان دولت همچنان خالصانه و بااحساس مسئولیت به مردم خدمت می کنند.

حاجی بابایی گفت: معضلات و آسیب ها مانند چند لکه سیاه برلوح سفید انقلاب افتاده است که پاک کردن آنها با کار جهادی و حضور مردم و بازگشت به ارزش‌های امام و رهبری و شهدای انقلاب امکان پذیر است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور به راهگشا بودن برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در این برنامه دولت موظف است سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند، باید به مساله اشتغال که در حال حاضر یکی از آسیب های موجود جامعه است،در طول برنامه باید به صورت جدی پرداخته شود.

وی افزود: متاسفانه در ارائه آمار بیکاری واقعیت ها به مردم گفته نمی شود ولی خانواده ها به صورت مستقیم و فراگیر با این مساله درگیر هستند.

حاجی بابایی ادامه داد: اجرای برنامه ششم موجب پیوند بیشتر نظام با مردم و ایجاد شور ونشاط اجتماعی خواهدشد، ولی اجرای این برنامه کار جهادی از جنس حضور انقلابی در زمان دفاع مقدس را طلب می کند.

«مدیران مجری این برنامه باید بند پوتین ها را محکم ببندند؛در صف اول میدان جهاد اقتصادی و توسعه کشور بر روی خاکریزهای مشکلات مدیریت جهادی اعمال کنند،وگرنه مدیریت از راه دور و سهم خواهی و زیاده خواهی ره به جایی نخواهد برد. امروز باید فارغ از جناح بندی سیاسی باید به وحدت و هم افزایی در بین نیروهای انقلاب فکر کنیم،باید مردم را وارد میدان کنیم.»

وی افزود: فاصله مسئولین از مردم موجب تعمیق فقر وفساد می شود.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلابی گفت: مبانی ما در این حرکت مردمی عدالت خواهی، دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایت پذیری، خدمت خالصانه به مردم و مبارزه با فساد و اشرافی گری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.