سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه از 25 اسفند تاکنون بیش از 41 هزار مأموریت توسط اورژانس در سطح کشور انجام گرفته است، گفت: حدود 7 هزار مصدوم در مأموریت‌های ترافیکی به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

انتقال 7 هزار مصدوم حوادث ترافیکی به بیمارستان‌ها

به گزارش قدس آنلاین،  پیرحسین کولیوند در ارتباط با اجرای طرح سلامت نوروزی توسط اورژانس، اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح بیش از 41 هزار مأموریت در سطح کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 25 اسفند آغاز اجرای این طرح بوده است، گفت: 9657 مورد از مأموریت‌های اورژانس ترافیکی بوده که 7711 نفر در این مأموریت‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

سرپرست اورژانس کشور، ادامه داد: 850 نفر از افرادی که در حوادث ترافیکی دچار آسیب شده بودند در محل حادثه مورد درمان قرار گرفتند.

وی گفت: 31 هزار و 902 مأموریت‌ها نیز غیرترافیکی بوده است که در این مأموریت‌ها نیز 14 هزار و 71 نفر به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

کولیوند گفت: زمان انجام مأموریت‌های غیرترافیکی نیز 5940 نفر توسط فوریت‌های پزشکی در محل مورد درمان قرار گرفتند. 

وی با اشاره به اینکه 3938 نفر هنگام انجام مأموریت‌های اورژانسی بیماران تنفسی بوده‌اند، گفت: 4291 نفر نیز از بیماران مشکل قلبی داشتند و 1365 نفر نیز دچار مسمومیت گوارشی بوده و 205 نفر از طریق گاز CO دچار مصدومیت شده بودند.

سرپرست اورژانس کشور به حضور نیروهای اورژانس هوایی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی 27 مأموریت هوایی در سطح کشور انجام شده است و 49 نفر توسط نیروهای اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

کولیوند تأکید کرد: اورژانس هوایی تا پایان طرح سلامت نوروزی در حالت آماده‌باش قرار دارد.

نماینده وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی 96، گفت: 891 نفر نیز در حوادث ویژه توسط اورژانس به بیمارستان‌ها انتقال یافته‌اند. و به عبارتی از روز نخست اجرای طرح تاکنون 251 مورد حوادث ویژه توسط اورژانس انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد حوادث ویژه 110 مورد حوادث ترافیکی بوده است، گفت: 61 نفر نیز که در حوادث ویژه ترافیکی دچار آسیب شده بودند در محل مورد درمان قرار گرفتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.