گرگان- رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: در دو روز نخست ثبت‌نام نامزدها در انتخابات شوراهای شهر و روستا تعداد ۱۵۷۰ نفر در استان گلستان ثبت‌نام کردند.

به گزارش قدس انلاین، علی اصغر طهماسبی عصر  سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دومین روز ثبت‌نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گلستان ۸۵۸ نفر ثبت‌نا م کردند.

وی افزود: در مجموع در ۲ روز نخست ثبت‌نام نامزدها در انتخابات شوراهای شهر و روستا، ۱۵۷۰ نفر در استان ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۲۵ صندوق انتخاباتی در استان گلستان برای انتخابات شهر و روستا و ریاست جمهوری تدارک دیده شده است.

طهماسبی گفت: در دوره گذشته انتخابات مردم استان گلستان ۸۰.۳۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند و استان گلستان از این حیث رتبه نخست کشور را بدست آورده بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان یادآور شد: ممکن است در برخی روستاها تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسد و اگر این چنین شود در آن روستاها انتخابات شوراها را نخواهیم داشت.

طهماسبی تاکید کرد: ۸۳۹ روستا و ۳۰ شهر در انتخابات شورا شرکت خواهند کرد و  ۱۰۷ روستا زیر ۱۰۰ نفر  در استان گلستان جمعیت دارند و انتخابات شورا در این روستاها انجام نخواهد شد اما انتخابات ریاست جمهوری را در این روستاها خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: ۲۶ شهر استان گلستان زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند که شورای‎های این شهرها  ۵ نفر و  سه شهر، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندر ترکمن بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند که شورای‎های آن ۷ نفره خواهند بود.

طهماسبی یادآور شد:  گرگان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در این دوره از انتخابات ۹ نفر عضو شورای اسلامی این شهر خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.