چهارمین جاده زیبای جهان با جاذبه‌های گردشگری فراوان انتظار تو را می‌کشد جایی که می توانی خاطره های زیبای خود را ماندگار کنی.

عبور از چهارمین جاده زیبای جهان/در باغ لاله‌ها سلفی بگیرید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، تعطیلات نوروز که می‌شود بسیاری از خانواده به استان‌های شمالی می‌روند تا در کنار طبیعت زیبا و سرسبزش خاطرات خوشی را رقم بزنند بسیاری برای دسترسی راحت تر از جاده چالوس تردد می‌کنند جاده‌ای که در کارنامه‌اش لقب چهارمین جاده زیبایی جهان به چشم می‌خورد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری محور چالوس وجود باغ لاله‌های گچسر است مجموعه‌ای یک هکتاری که در بخش آسارای استان البرز و در ۵۴ کیلومتری جاده کرج - چالوس کمی قبل‌تر از پیست اسکی دیزین قرار دارد، باغ لاله‌ها دارای انواع مختلفی از گونه‌های لاله جهان است، این باغ در سال ۱۳۶۰ احداث شد و همه‌ساله تعداد کثیری از گردشگران داخلی و خارجی از این باغ دیدن می‌کنند.

اما برخی که به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستند با حضور در پیست اسکی دیزین یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محور چالوس می‌توانند لذت اسکی روی برف را تجربه کنند، پیست اسکی دیزین در ۱۲۳ کیلومتری شهرستان کرج و ۷۰ کیلومتری روستای زیبای ولایت رود واقع‌شده است، وجود پیست دیزین و کوه‌ها و دشت‌های زیبا باعث شده است که روستای ولایت رود یکی از روستاهای هدف گردشگری استان البرز باشد.

پیست دیزین در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد و در شمار پیست‌های معروف جهان قرار دارد دیزین اولین پیست در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تأیید برای برگزاری مسابقات رسمی قرار گرفت و به‌عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد.

جاده توریستی چالوس با دارا بودن روستاهایی با قدمتی هزارساله، باغ‌ها، درختان کهن‌سال و ابنیه‌های تاریخی، رستوران‌ها و مراکز اقامتی هرساله پای گردشگران و مسافران زیادی را به اینجا می‌کشاند شما با عبور از چهارمین جاده زیبای جهان می‌توانید معجونی از جاذبه‌های گردشگری را ببینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.