متاسفانه عدم تامین شغل منجر به افزایش مشکلات معیشتی و تبعات اجتماعی شده است بنحوی که امروز ۹ میلیون جوان منتظر ازدواج هستند اما عوامل مساعد برای تشکیل زندگی مشترک وجود ندارد.

متاسفانه عدم تامین شغل جوانان منجر به افزایش مشکلات معیشتی و تبعات اجتماعی شده است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در گفت و گو با قدس آنلاین  گفت: همه ما وضعیت جامعه را از نزدیک رصد می کنیم چرا که همه ما عضو جامعه بوده و در آن زندگی می کنیم، به هر حال ما به عنوان نمایندگان مجلس با مردم در ارتباط هستیم و از نزدیک شاهد مشکلات اقتصادی بخصوص معضل اشتغال هستیم. متاسفانه وضعیت اشتغال در کشور اسف بار شده است بنحوی که افرادی که دارای شغلی بودند در سال گذشته بین دو تا سه ماه سر کار بودند و بقیه ایام سال را در بیکاری و گرفتاری های پس از بیکاری گذرانده اند.
وی در خصوص نیاز جمعیت جوان تحصیل کرده به موضوع اشتغال گفت: از سوی دیگر کشور با جمعیت جوان تحصیل کرده ای مواجه است که جویای شغل مورد نظر هستند که بخش قابل توجهی از این جمعیت جوان خانه نشین شده اند و به جهت عدم دست یابی به فرصت شغلی قادر به تشکیل خانواده نشدند بنابراین تبعات عدم دست یابی به فرصت شغلی در حوزه های دیگر نیز صدمات غیر قابل جبرانی به نیروی جوان کشور وارد کرده است. متاسفانه عدم تامین شغل منجر به افزایش مشکلات معیشتی و تبعات اجتماعی شده است بنحوی که امروز ۹ میلیون جوان منتظر ازدواج هستند اما عوامل مساعد برای تشکیل زندگی مشترک وجود ندارد.
نماینده مردم شاهین شهر در خصوص پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انتظار می رفت که دولت از همان ماه های اول آغاز به کار در بخش افزایش اشتغال و بهره وری اقتصادی برنامه های قابل توجهی ارایه کند که متاسفانه این مهم محقق نشد. نه تنها شغل جدیدی ایجاد نشد بلکه در ازای شغل هایی که از دست رفت نیز فرصت شغلی جدیدی ایجاد نشد. حتی فرصت های شغلی که ایجاد شد ما به ازای آن چندین برابر شغل از دست دادیم بنابراین وضعیت اقتصادی و اشتغال واقعا نگران کننده است و باید در سال ۹۶ به شدت مورد توجه یکایک مسوولین و آحاد جامعه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.