حکم حبس یک ساله بیش از 300 نفر را لغو کرد که از آنها می توان به محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و اسامه پسر محمد مرسی اشاره کرد.

حُکم حبس رهبر اخوان المسلمین و پسر مُرسی لغو شد

به گزارش قدس آنلاین،  این افراد در 25 فوریه گذشته به اتهام اهانت به دادگاه و ایجاد اخلال در نظم جلسه به یک سال حبس محکوم شدند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش ذکر شود، اعلام کرد؛ 739 نفر در قضیه اهانت به دادگاه شرکت داشتند، اما تنها در حدود 300 نفر از آنها بازداشت شدند. از این رو متهمان اعتراض خود علیه قاضی دادگاه را بر شیشه های زندان نوشتند و قاضی دادگاه در برابر همگان از وکیل این پرونده عذرخواهی کرد.

در پرونده این افراد اتهاماتی مانند برنامه ریزی برای درگیری، هم دستی در قتل عمد و برهم زدن آسایش مردم ثبت رسید، اما این افراد نپذیرفتند و همواره نسبت به رای دادگاه معترض بودند، تا اینکه دادگاه حکم حبس آنها را لغو کرد.

در 14 آگوست سال 2013 در درگیری نیروهای ارتش و پلیس مصر، در میدان های رابعه العدویه و نهضه مصر، 632 نفر جان باختند که 8 نفر از آنها از نیروهای پلیس بودند. این در حالیست که سازمان های حقوقی بین المللی، شمار افراد جان باخته در این درگیری را بیش از 1000 نفر اعلام کردند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.