بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: مجریان انتخابات بدون نگاه سیاسی برصحت و سلامت انتخابات و حضور پرشور مردم توجه کنند.

مجریان انتخابات بدون نگاه سیاسی بر صحت انتخابات توجه کنند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری بجنورد، محمدرضا صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع هیئت های اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان بجنورد گفت: کارمجریان انتخابات و هیئت های اجرایی کاری سخت ، حساس و بسیار ظریفی است که با حقوق مردم سروکار دارد و باید با دقت زیاد سعی شود تا حق کسی از بین نرود.
وی ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیق برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: باید به عنوان مجریان انتخابات، شرایطی فراهم کنیم که انتخابات در سلامت و صحت کامل برگزار شود و بارعایت قانون و قانون مداری و بدون توجه به حزب و نگاه سیاسی نامزدها هرآنچه را که مردم انتخاب می کنند و نام آنها از صندوق بیرون آمد به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و روستا قبول کنیم.
صالحی بااشاره به تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بهار طبیعتتصریح کرد : امنیت انتخابات یعنی حضور مردم و مشارکت حداکثری آنها در تعیین سرنوشت خویش ، لذا مجریان انتخابات باید با سعه صدر و نگاه بسیط به امر انتخابات نگاه داشته باشند.
وی ادامه داد: ما پیرو پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هستیم که الگو و اسوه سعه صدر و شرح صدر ماست، اگر سعه صدر نداشته باشیم یعنی تحمل منتقد و در درجه بالاتر تحمل مخالف را نداریم شرح صدر یعنی اینکه فکر نکنیم که کسی که با مانیست پس برعلیه ماست.
استاندار خراسان شمالی افزود: همانگونه که در بحث جمهوریت به آرای مردم توجه می کنیم باید به اسلامیت آن هم توجه کنیم لذا به عنوان پیروان ائمه اطهار (ع) نباید آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشیم و جزو شقی ترین افراد باشیم لذا رای مردم حق الناس و امری اخروی است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه باحضور نامزدها و ثبت نام آنها فضای استان به طور غیررسمی فضای انتخاباتی شده است و مردم در دیدوبازدیدهای نوروزی خود هم از انتخابات صحبت می کنند نشان از شوروشوق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات است.
صالحی گفت : دستگاههای استعلام دهنده چهارگانه حق رای ندارند و فقط سابقه افراد را اعلام می کنند حال شما بایدبا سعه صدر و نگاه باز صلاحیت افراد را بررسی کنید.
وی افزود: بنابراین هیئت های اجرایی نباید وارد بحث های حاشیه ای شوند ما پیرو پیامبری هستیم که حامل لبخند و عطوفت و مهربانی است و دین ما دین خشونت نیست.
استاندار خراسان شمالی بااشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده است افزود : امیدواریم در سال جدید علاوه بر انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم ، در پایان سال و درحوزه اقتصاد و تولید و اشتغال نیز بتوانیم تغییرات اساسی داشته باشیم.
مهندس صالحی از همه مردم خواست تا برای مشارکت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.