کرمان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به بارندگی‌های بهمن و اسفند سال ۹۵ در استان کرمان گفت: سدهای جیرفت، بافت، سیرجان و نسا در استان کرمان سرریز شد.

سدهای جیرفت، بافت، سیرجان و نسا در کرمان سرریز شد

به گزارش قدس انلاین،ابراهیم علیزاده ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب استان کرمان که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در کرمان برگزار شد، اظهار داشت: متوسط بارندگی استان کرمان سالانه ۱۲۵ میلی‌متر است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب، باعث افت شدید سطح آبهای زیرزمینی در استان شده است گفت: سالانه ۸۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر، تامین آب شرب استان کرمان دچار بحران می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان افزود: در شهر کرمان از نیاز سه هزار لیتر در ثانیه آب شرب، کمتر از دو هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود و در برخی شهرها با تانکر آبرسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های بهمن و اسفند سال ۹۵ در استان کرمان گفت: خوشبختانه سدهای جیرفت، بافت و سیرجان سرریز شده‌اند و سد نساء در بم هم خودمان با اقداماتی از سرریز مجدد آن جلوگیری کردیم.

علیزاده با بیان اینکه بیش از ۳۶۰ میلیون متر مکعب آب وارد پهنه جازموریان شده است تصریح کرد: با این همه میزان بارندگی در پایان سال گذشته باز هم بحران کم‌آبی در استان وجود دارد و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از منابع آبی موجود، طرح همیاران آب در دست اجرا است گفت: در این طرح استان کرمان الگو شده و سایر استان‌ها در حال الگوبرداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه طرح جامع آب استان کرمان تهیه شده است افزود: در این طرح انتقال حوزه به حوزه آب در بلند مدت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان و فلات مرکزی ایران خاطر نشان کرد: مطالعات اولیه این طرح توسط شرکت مهاب قدس انجام شده و اخیراً در تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه بلندترین تونل انتقال آب خاورمیانه به طول ۳۸ کیلومتر در حال احداث است گفت: حفاری تونل از دو جبهه در حال انجام است و پیشرفت قابل قبولی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.