معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: به دلیل افزایش همکاری مردم با پلیس، در بحث ترافیکی امسال بهترین وضعیت را نسبت به سال های گذشته داریم لذا امسال شاهد گره ترافیکی در جاده های کشور نیستم.

نبود گره‌های ترافیکی در جاده‌های کشور/ کاهش 15 درصدی سرقت در نوروز 96

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایلنا، سردار "ایوب سلیمانی" با حضور در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پلیس فارس با اشاره به اینکه، نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد، گفت: در این خصوص بیش از یک هزار و 600 درگاه ارتباطی بین مردم و پلیس وجود دارد که این ارتباط ها سرمایه اجتماعی پلیس محسوب شده و روند صعودی نیز دارد به گونه ای که در سال 95 ارتباط مردم با پلیس نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خدمت کردن به مردم در نیروی انتظامی نعمت و افتخار بزرگی است،‌ تصریح کرد: این خدمت دو ویژگی دارد، ‌یکی اینکه کارکنان پلیس در راستای تامین امنیت به عنوان بزرگترین نعمت الهی قدم برمی دارند و دیگر اینکه ستون اصلی حافظان امنیت داخلی کشوری هستند که متعلق به امام زمان (عج)، مهد برآورده سازی فلسفه رسالت انبیاء و معصومین (ع) است.

معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در حوزه پشتیبانی ستادی از کارکنان ناجا توفیقات خوبی به دست آمد به گونه ای که تمام مطالبات سازمانی کارکنان پرداخت شده است و امسال نیز در بحث معیشت کارکنان برنامه های خوبی را پیش رو داریم و برآنیم با حفظ شئونات و جایگاه ناجا، از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات کارکنان استفاده کنیم.

سردار سلیمانی به تدابیر پلیس در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش همکاری مردم با پلیس، در بحث ترافیکی امسال بهترین وضعیت را نسبت به سال های گذشته داریم لذا شاهد گره ترافیکی در جاده های کشور نیستم و به دلیل افزایش انضباط ترافیکی رانندگان، سه درصد تلفات جاده ای کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در بحث امنیت منازل مسافران و محل های حضور و اقامت آنان نیز پیش بینی های لازم شده و بیش از یک هزار ایستگاه پلیس برای خدمات دهی به مسافران راه اندازی شده است، احساس امنیت مردم در تفرجگاه ها افزایش یافته و با تقویت گشت های انتظامی، امسال شاهد کاهش 15 درصدی آمار سرقت در کشور هستیم.

در ادامه فرمانده انتظامی استان فارس نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این پلیس در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: در سال گذشته همکاران من در انتظامی استان فارس توانستند امنیت نسبی را به صورت مطلوب و ارزنده برای مردم فراهم کنند.

سردار "احمدعلی گودرزی" به استفاده از همه ظرفیت های پلیس استان در راستای تامین امنیت هموطنان و مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در این راستا 431 ایستگاه پلیس در استان مستقر و یک هزار و 665 گشت خودرویی، موتوری و پیاده به کارگیری شده اند.

وی بکارگیری 11 هزار نیرو، 630 دستگاه خودرو و انجام 422 هزار اقدام ایجابی و آموزشی، اعم از چاب بروشور، بنر، پیام های آموزشی و هشداری را از دیگر اقدامات پلیس در راستای تامین امنیت شهروندان و مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امسال تاکنون در وقوع قتل 83 درصد و سرقت مسلحانه 100 درصد کاهش داشتیم و ضمن دستگیری 100 نفر سارق در کشف سرقت ها نیز 120 درصد افزایش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه به افزایش 15 درصدی سفرهای نوروزی به استان فارس اشاره کرد و گفت: روزانه حدود یک میلیون تردد در جاده های استان صورت می گیرد که در مجموع این آمار 5 درصد از تردد های کل کشور را به خود اختصاص داده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.