گناباد-طی دو روز گذشته سیلاب و شکسته شدن تعدادی از بند سارها باعث مسدود شدن راه دسترسی ۸ روستا در شهرستان گناباد و گلایه روستاییان از تاخیر در عملیات بازگشایی مسیر شد.

گلایه روستاییان گناباد از روند کند عملیات بازگشایی مسیر ها

به گزارش قدس انلاین با توجه به بارندگی های ابتدای فروردین ۹۶  و وقوع سیلاب راه دسترسی ۷ روستا در بخش کاخک گناباد و یک روستا در بخش مرکزی گناباد را مسدود کرد که روستاییان پس از این حادثه از روند کند بازگشایی مسیر روستاها گلایه مند شدند.

یکی از هالی روستای کلاته کلوخ با اظهار گلایه از تاخیر در بازگشایی راه روستا بدلیل سیلابهای چند روز  اخیرگفت با وجود سه روز ازتخریب جاده  هنوز این جاده بازگشایی نشده و مشکلاتی را برای مردم بوجود اورده است.

مسول ستاد بحران شهرستان گناباد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: از جمله مشکلاتی که باعث تاخیر در روند عملیات بازگشایی مسیر روستاها شده است خرابی تریلر کفی اداره راهداری جهت جابجایی ماشین آلات سنگین مانند گریدر و بازگشایی مسیر می باشد و پیگیری هایی انجام شده تا مسئولین اداره راهداری اقدامات لازم را جهت بازگشایی هرچه سریع تر مسیر دسترسی روستاها انجام دهند.

حسن آذرمهری ارائه توضیحات بیشتر در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مسیر روستاهای بخش کاخک را مربوط به حوزه بخشداری کاخک دانست.  

بخشدار کاخک گناباد گفت: از ابتدای فروردین به علت وقوع سیلاب مسیر ۷ روستا در بخش کاخک مسدود شد که با توجه به اینکه در ایام تعطیلات عید نوروز به سر می بریم تردد در روستاها افزایش یافته و اهالی روستا در تماس با بخشداری درخواست می کنند هرچه سریع تر مسیر روستا بازگشایی شود.

محمد رضا حجازی افزود: از لحظات ابتدایی وقوع سیل از محل های حادثه دیده بازدید به عمل آمده است و در طول شبانه روز با مسئولین اداره راهداری که مسئولیت بازگشایی مسیر روستاها را برعهده دارند در تماس هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن بازگشایی راه دسترسی روستاها انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: یکی از مهم ترین دلایلی که باعث وقوع خسارات و بسته شدن مسیر برخی از روستاهای بخش کاخک گناباد بر اثر سیلاب شده است تجاوز به حریم رودخانه ها می باشد به طوریکه در برخی از روستاها کشاورزان و اهالی روستا در این مسیر رودخانه اقدام به ساخت و ساز نموده اند.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها باعث می شود در هنگام جاری شدن سیلاب در رودخانه ها آب به داخل روستا نفود وباعث ایجاد خسارات می شود.

وی تصریح کرد:بازگشایی راه دسترسی ۶ روستا انجام شده است و عملیات بازگشایی یک روستای دیگر در بخش کاخک ادامه دارد.

حجازی گفت: برخی از روستاییان در این شرایط در تماس با بنده و حتی با به کار بردن کلمات ناشایست گلایه مندی خود را نسبت  به مسدود بودن مسیر روستای خود ابراز می کنند در حالیکه کمبود امکانات بازگشایی مسیر از جمله دلایل تاخیر در بازگشایی راه روستاها hsj.

این مسئول عنوان کرد: بیش از ۷۰ مورد امداد رسانی به روستاییان از جمله امداد رسانی به خوردوهای گیر افتاده در گل و لای در ۲ روز ابتدای سال ۹۶ توسط نیروهای هلال احمر انجام شده، همچنین مسئولین اداره آب و فاضلاب روستایی، گاز، برق و مخابرات نیز اقدامات لازم نسبت به رفع مشکلات به وجود آمده بر اثر سیلاب را در اسرع وقت انجام داده اند.

وی در مورد میزان خسارات وارده بر اثر وقوع سیل از ابتدای فروردین ۹۶ گفت: به علت کمبود زمان هنوز میزان خسارات وارد شده برآورد نشده است.  

بخشدار بخش مرکزی گناباد نیز در خصوص خسارات سیلاب اخیر گفت: بر اثر وقوع سیل و شکسته شدن بند سار ها در روز ۲ فروردین ماه مسیر دسترسی به روستای کلاته کلوخ مسدود شده است.

رضایی افزود: به علت انجام عملیات بازگشایی مسیر در یکی از روستا های بخش کاخک گناباد تا ظهر روز ۳ فروردین ماه بازگشایی مسیر روستای کلاته کلوخ انجام نشده است و بزودی اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

بخشدار بخش مرکزی گفت: خوشبختانه وقوع سیل به روستاهای بخش مرکزی خسارات زیادی وارد نکرده است.

وی ادامه داد: به تمامی دهیاری های بخش مرکزی اعلام شده است که در صورت وقوع سیل و مسدود شدن مسیر دسترسی به روستا، فورا بخشداری مرکزی را در جریان قرار دهند تا پیگیرهای لازم جهت بازگشایی مسیر انجام شود.

وی در پایان گفت: تا این لحظه (ظهر ۳ فروردین ۹۶) تنها از روستای کلاته کلوخ گزارش مسدود شدن مسیر به دست ما رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.