علی‌اصغر احمدی از سه برابر شدن تعداد داوطلب کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل خبر داد.

ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی سه برابر شده است

به گزارش «قدس آنلاین» علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران و در جریان بازدید از روند ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام داوطلبان در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور نسبت به ۴ دوره قبل سه برابر شده است.

وی افزود: تا پایان دیروز ۵۸ هزار و ۹۳۷ نفر در کشور برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند که ۱۵ هزار و ۵۶۲ نفر برای انتخابات شوراهای شهر و ۴۳ هزار و ۳۷۵ نفر برای انتخابات شوراهای روستا نام‌نویسی داشته‌اند.

احمدی اعلام کرد: از میزان ثبت نام کنندگان در کل کشور ۵۵ هزار و ۷۱۷ مرد و ۳ هزار و ۲۲۰ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم شنبه و یکشنبه تعداد بیشتری مراجعه خواهند کرد.

احمدی تصریح کرد: ۵۷ هزار و ۹۳۷ نفر در سراسر کشور ثبت نام کردند که از این بین ۱۵ هزار و ۵۶۲ نفر برای شوراهای شهر و ۴۳ هزار و ۳۷۵ نفر برای شوراها روستا هستند.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم هر چقدر به پایان زمان قانونی ثبت نام نزدیک شویم تعداد داوطلبان بیشتر هم شود.

رئیس ستاد انتخابات دربارهٔ انتخابات الکترونیک گفت: براساس گزارش متولی امر ۲۵ فرایند الکترونیکی خواهد بود که ۲۰ مورد آن درحال حاضر در حال انجام است.

احمدی ادامه داد: با ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار پیش بینی شده به هیئت نظارت شورای نگهبان جلساتی برگزار کردیم. در توافقی که انجام شد قرار شد در شهرهایی که تعداد اعضای آن ۷ یا ۹ نفر است این سیستم الکترونیک را اجرایی کنیم.

وی گفت: براساس فرمایش رهبری باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم. اجرای مر قانون، امنیت و سلامت انتخابات و بی‌طرفی در انتخابات وظیفه ما به عنوان مجری انتخابات است که امیدواریم امانت دار خوبی باشیم.

رئیس ستاد انتخابات تصریح کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی باید اخلاق مدار باشیم، خیلی بد است که شاهد رفتارهایی خلاف قانون باشیم. مردم به رفتار کاندیداها می‌نگرند و دربارهٔ آن قضاوت می‌کنند.

احمدی همچنین اظهار داشت: ممکن است روزهای پایان ثبت نام ازدحام بیشتر شود که فرمانداران تعداد کاربران را افزایش دهند تا زمینه سهولت در روند ثبت نام به وجود آید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.