مشهد-معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۲۱۰ زائر و مسافر در واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی این استان اسکان یافتنند.

یک میلیون و ۱۳۶ هزار مسافر نوروزی در خراسان رضوی اسکان یافتند

به گزارش قدس انلاین،محمدحسن واحدی ضریب کنونی اشغال واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی و شهر مشهد را حدود ۱۰۰ درصد اعلام و بیان کرد: با محاسبه اماکن غیر رسمی همچون مدارس، کمپهای زائر، حسینیه ها و میهمانسراهای دولتی این ضریب به ۸۸ درصد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۴ هزار و ۳۲۲ تخت هتلی، ۲۶ هزار و ۵۶۵ نفر گنجایش هتل آپارتمانها، ۲۸ هزار و ۲۹۶ نفر گنجایش مهمانپذیرها و ۲۱ هزار و ۶۴۴ نفر گنجایش خانه مسافرها بطور ۱۰۰ درصد تکمیل است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۶۰ درصد گنجایش زائرسرا و میهمانسرای دولتی با اسکان ۵۸ هزار و ۳۵۹ نفر و نیز مدارس با ۴۲ هزار و ۹۴۴ نفر، ۳۴ درصد گنجایش کمپهای زائربا اسکان ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر، حسینیه ها و بقاع با اسکان ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر پر شده است.

بر اساس آمارها تاکنون پنج میلیون مسافر نوروزی وارد خراسان رضوی شده اند. پیش بینی می شود این تعداد تا پایان تعطیلات نوروزی به ۱۱ میلیون نفر افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.