قم- مدیرکل میراث فرهنگی استان قم با بیان اینکه موازی‌کاری در اسکان زائرسراها و مدارس موجب ضرر بخش خصوصی و هتل‌ها شده است بیان کرد: فعالیت زائرسراها سبب متضرر شدن اقتصاد شهر و بخش خصوصی در عرصه گردشگری است.

موازی کاری در اسکان زائران هتلداران قم را متضرر کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عیسی رضایی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری این شهرستان بیان کرد:

در حال حاضر هتل‌های استان ظرفیت ۱۵ هزار تخت اقامتی را در زمان اضطرار دارد تصریح کرد: شب گذشته ۸۸۰۰ تخت اقامتی پر شده بود این در حالی است که بر اساس آمار ۲۸ هزار و ۴۲۱ نفر در استان اسکان داشته‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه در مقایسه آمار اسکان زائران روز دوم عید نسبت به سال گذشته که ۴۶ هزار و ۸۵۷ نفر بوده‌اند کاهش ۱۹ درصدی مشاهده می‌شود گفت: حمایت از بخش خصوصی عامل تقویت‌کننده گردشگری و اقتصاد شهری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: در شرایطی که ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه گردشگری و هتل‌سازی استان صورت گرفته، لازم است استان تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ کند.

به گفته وی، ۴ مجوز برای ساخت هتل ۵ ستاره در استان قم صادرشده است که در صورت ادامه فعالیت زائرسراها و اسکان مدارس اقتصاد شهری و بخش خصوصی متضرر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.