ایلام- امام جمعه موقت ایلام گفت: اقتصاددانان اعتقاد دارند که نسخنه شفابخش اقتصاد بیمار کشور برجام نیست بلکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است.

 نسخه شفابخش کشوراقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، امام جمعه موقت ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: هرکسی برای خدا حسن خلق داشته باشد خداوند به درجات عظیمی او را نائل می‌کند.

امام جمعه موقت ایلام گفت: خداوند وعده داده است که هرکسی حسن خلق داشته باشد به درجات عالی خواهد رسید و این وعده خداوند است، در روایات مختلف نیز به حسن خلق عنایات ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: مسلمانان در کنار انجام واجبات به دیگر امورات از جمله حسن خلق نیز باید توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند. حسن خلق سبب می‌شود در روز قیامت به درجات عظیم خداوند نایل شویم.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: حسن خلق افزایش رزق و روزی را به دنبال دارد و با همگان به این مهم عنایت داشته باشند و با مردم متواضعانه و خوشگفتار برخورد کنند و هرگاه با برادر مومن ملاقات کردیم  باید با گشاده رویی باشد تا درهای رحمت خداوند به سوی ما گشوده شود.

مرادبیگی تصریح کرد: تکبر محکوم به ذلت و خواری بوده و باید متواضعانه با مردم روبه رو شد و هرکس ذره‌ای تکبر در وجودش باشد به همان مقدار عقل او از بین می‌رود و سبب می‌شود که زندگی بر انسان تلخ شده و سبب کینه گرفتن از دیگران می‌شود و انسان کینه‌توز همیشه در عذاب است و از زندگی لذت نمی‌برد و همواره در فکر انتقام‌جویی است.

وی ادامه داد: در روایات متعددی آمده کینه‌توزی سبب فتنه ‌شده و سبب ازدیاد غم‌ها  می‌شود، باید در این ایام نوروز کینه‌ورزی را کنار گذاشته و با عفو و بخشش با مردم روبه رو شویم و این ایام و تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است.

خطیب موقت جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به حلول سال نو اشاره کرد و گفت: این سال جدید را به رهبری، مردم و به ویژه مردم استان ایلام تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سالی همراه با حل مشکلات و شادمانی باشد.

وی ادامه داد: رهبری در ابتدای سال که مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) و ولادت حضرت علی (ع) است را به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری فرمودند.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: یکی از نکات برجسته اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است که باید به این مهم عنایت ویژه‌ای شود، اقتصاددانان اعتقاد دارند که نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور برجام نیست بلکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به درستی در ابتدای سال فرمان اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال صادر فرمودند و این سال را به این مهم مزین فرمودند و این مموضوع یکی از نیازهای اساسی کشور است که باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

خطیب جمعه موقت ایلام اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی اگر به درستی در کشور اجرایی شود و به درستی در مسیر خود قرار گیرد و به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه شود مشکلات اساسی اقتصاد کشور بر طرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.