قم- خطیب جمعه قم گفت: اقتصاد مقاومتی نمونه ای کامل از اقتصاد اسلامی است که با استفاده از آن می توانیم در جنگ اقتصادی تمام عیار دشمنان علیه نظام اسلامی، پیروز شویم.

 اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصاد اسلامی/ روحیه حرکت جهادی در عرصه اقتصادی وجو ندارد

به گزارش  قدس آنلاین، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر افزود: رهبر معظم انقلاب درسخنرانی ابتدای سال و همچنین در حرم مطهر رضوی (ع) سال را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری فرمودند که این مطلب نشان گر اهمیت راهبردی این شعار برای نظام است.
وی بیان کرد:اقتصاد مقاومتی برای پیاده سازی کامل احتیاج به سالها مجاهدت دارد اما متاسفانه درگذشته نسبت به آن توجه لازم صورت نگرفته و این درحالی است که دشمنان پی برده اند هیچگاه از طریق حمله نظامی نمی توانند بر مردم ایران مسلط شوند و توجه اصلی آنان به حوزه اقتصاد است.
وی ادامه داد: دشمنان در این سال ها به ما آدرس غلط دادند و این که فکر شود مذاکرات هسته ای فکر حمله نظامی را از ذهن دشمن دور کرد اشتباه است، چرا که آنان از ابتدا هم توانایی اقدام نظامی علیه ایران را نداشتند و تنها ذهن افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دادند تا از طریق جنگ فرهنگی و اقتصادی با نظام اسلامی مقابله کنند.
سعیدی گفت: رهبر معظم انقلاب که به طور کامل از نقشه دشمنان آگاه بود بارها بر روز مساله اقتصاد تاکید فرمودند و مسئولان و مردم را نسبت به اصلاح وضعیت اقتصادی کشور فراخواندند اما متاسفانه روحیه حرکت های جهادی مانند آنچه در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان صورت می گرفت در عرصه اقتصادی به نمایش درنیامد.
وی افزود: نگاه لیبرالیستی و توسعه محور به معنای غربی که در ذهن برخی از افراد جامعه بود نیز در سرعت کم اصلاحات اقتصادی تاثیر داشت به نحوی که روند توسعه بدون توجه به عدالت اجتماعی و اقشار ضعیف دنبال شد.
وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی که الگوی اقتصاد اسلامی است، اشرافی گری، حقوق های نجومی، ورود کالاهای قاچاق و لوکس و وام های کلان بانکی به برخی از افراد معنا ندارد بلکه در اقتصاد مقاومتی به جای چند کشور پیشرفته می توان با همه دنیا ارتباط داشت و به دنبال عدالت اجتماعی در همه حوزه ها و حضور مردم در صحنه تولید بود.
امام جمعه موقت قم گفت: نگاه غربزدگی از ابتدای پیروزی انقلاب خط خود را از اسلام ناب جدا کرد ولی در زمان حیات امام راحل با درایت ایشان و وصیتنامه عبادی و سیاسی که به نگارش درآوردند این توطئه ها خنثی شد، بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب با تسط کامل خود بر حوزه های مختلف، اجازه نفوذ به افراد غربزده را ندادند تا باردیگر نقشه های آنان، ناکارآمد شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث رانندگی رخ داده در روزهای اخیر، افزود: حوادث تاسف بار نوروز طبق آمار تاکنون ۱۶۰ کشته و ۳۰۰۰ مجروح داشته که همه اینها آثار و تبعات هم دارد؛ گرچه این آمار نسبت به سال های قبل کاهش داشته اما حتی آمار یک کشته در تصادفات هم زیاد است.
وی ضمن تشکر از خدمات تمامی نهادهای مسئول در تامین امنیت رانندگان و جاده ها، بیان کرد: به رانندگان عزیز توصیه می کنم به هشدار های پلیس و همیاران پلیس که در مدارس با مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا شده اند، گوش فرا دهند.
سعیدی همچنین گفت: از جمله بهترین کارهایی که می توان در ایام نوروز و در جریان دید و بازدید های آن انجام داد، کمک به حل اختلاف های خانوادگی و استحکام پیوند خویشاوندی است که بسیار مورد تاکید دین مبین اسلام می باشد.
وی درسخنانی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ایشان در تمام ابعاد فردی و اجتماعی برای مردم و حتی سایر معصومین (ع) الگو بودند و این ویژگی به خاطر مجاهدت های فراوان این بانوی بزرگوار در راه اسلام بود و در نهایت هم در راه دفاع از ولایت و نشان دادن چهره نفاق در جامعه به شهادت رسیدند.
وی در ادامه با بیان اهمیت ماه رجب برای خودسازی و حرکت در مسیر بندگی، گفت: ماه رجب بسیار عظیم و دارای جایگاه متعالی است و مومنان باید در این ماه با انجام اعمال و مستحبات وارد شده، خود را برای حضور در ماه مبارک رمضان آماده کنند.
سعیدی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته قم از اقدام های ستاد تسهیلات نوروزی استان قم که با حضور ۸۰ دستگاه اجرایی بامحوریت استانداری و تشکیل ۱۱ کمیته تخصصی برای خدمت رسانی به مسافران و زائران نوروزی تلاش می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.