قزوین – آیت الله عابدینی درنمازجمعه قزوین گفت: باید رئیس جمهور و شوراهای شهری انتخاب کنیم که به دنبال باندبازی و دروغ نباشد و با قیافه گرفتن رأی مردم را نخرد؛ باید با کارآمدی و با نشاط پای کار باشد.

باید رئیس جمهور و شوراهایی انتخاب شوند که به دنبال باندبازی و دروغ نباشند

به گزارش قدس آنلاین، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک سال نو با اشاره مسئله تقوا اظهار داشت: خداوند گشایش را در تقوا قرار داده است که با توجه به اینکه امروز در مسائل اقتصادی و غیره در مضیقه هستیم باید تقوا را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: انسان باید به آینده امیدوار باشد، اخلاق خود را تقوایی کند و تمام امور خود را بر مبنای تقوا انجام دهد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: هر کس به تقوا پناه آورد و بر خداوند و تقوا تکیه کند، اخلاق و اقتصاد آن هم توسعه یافته و از نظر معیشتی هم خداوند به او رزق می‌دهد.

عابدینی با اشاره به اینکه در آستانه میلاد امام باقر(ع) قرار داریم و باید طبق فرمایشات این امام همام عمل کنیم، اضافه کرد: تقوا موجب می‌شود آبرو و شخصیت انسان باتقوا حفظ  و از خطرات دور شود و بتواند دوست و دشمن را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید دوست و دشمن را از هم شناخت که تقوا به گونه‌ای انسان را از دشمن دور می‌کند.

نماینده ولی فقیه افزود: امام باقر(ع) منشأ تقوا را عبادت و بندگی معرفی می‌کند و مسجد هم در این مهم نقش دارد چراکه انسان با حضور در مسجد، دانشجوی الهی می‌شود.

وی ادامه داد: در محله‌های سنتی قزوین مسجد وجود دارد که می‌طلبد مردم اقامه نماز جماعت و جمعه را در این مساجد بیش از پیش جدی بگیرند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه یکی از مقوله‌های تقوا این است که انسان باید غمخوار مسلمان باشد، گفت: می‌طلبد انسان در تمام مشکلات آن‌ها را یاری رساند؛ تقوا یعنی رسیدگی به امور مسلمانان و به میدان آمدن، جان، فکر و قلم خود را در خدمت بندگان خداوند قرار دادن است.

عابدینی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری طی روز اول سال نو در مشهد مقدس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکیدات فراوانی بر مسئله اقتصاد مقاومتی دارند و در این زمینه گلایه‌مند بودند که سال گذشته تا چه اندازه اقتصاد مقاومتی محقق، اشتغال ایجاد و جلوی تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌ها گرفته شد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند تا چه اندازه امنیت شغلی و از ظرفیت نیروی انسانی مستعد این مملکت استفاده شد؛ یکی از مسائل مهم ایجاد اشتغال و به کار گرفتن خیل عظیم انسان‌هایی که دنبال کار هستند و اما مدیریتی در این زمینه نمی‌شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به انتخابات پیش‌رو اضافه کرد: در انتخابات تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیریم و کاندیداها را از پشت این رنگ‌آمیزی‌های تبلیغاتی پیدا کرده و شخصیت‌های آن‌ها را بشناسیم.

وی مطرح کرد: رئیس جمهوری که چشمش به دست اجانب باشد، آیا می‌تواند برای ملت مستقل و با شرافتمند رئیس جمهور باشد؟ انتخاب نادرست موجب رکود، بیکاری، فقر و تورم می‌شود که در این زمینه خود مردم هستند که با انتخاب نادرست این موارد را برای خود انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رئیس جمهور کارآمد نباید از دشمنان واهمه‌ای داشته باشد چراکه باید شجاع، دلسوز بوده و باندبازی در کارش نباشد؛ رئیس جمهوری مدنظر ملت ایران باشد که سرنوشت جامعه اسلامی را با مدیریت به پیش ببرد و با باندبازی بر مردم مسلط نشود.

عابدینی ادامه داد: کشور ایران دارای نیروی کار بالایی است و یک‌صدم دنیا جمعیت دارد که دارای منابع ثروت از قبیل نفت، گاز و غیره است و در زمینه منابع گاز و نفت نخستین کشور دنیا است که این ظرفیت‌ها را در خود دارد و با مدیریت صحیح و کارآمد باید ایران توسعه یابد.

وی تشریح کرد: مدیریت یعنی دولت، رئیس جمهور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و غیره که باید این مدیران از انسان‌های مؤمن و مجرب انتخاب شوند؛ ریاست جمهوری را باید فردی دلسوز، عادل و دارای دستانی پاک و نیات خالص انتخاب شود.

امام جمعه قزوین گفت: رئیس جمهوری انتخاب شود که بر اساس موازین الهی و تقوا کشور را مدیریت کند و برای پیشرفت روزافزون کشور گام‌های مؤثری بردارد.

عابدینی با اشاره به تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا در کشور عنوان کرد: باید مصرف‌کننده تولیدات داخلی خود باشیم و جلوی قاچاق کالا در کشور گرفته شود.

وی افزود: کیفیت تولیدات داخلی یکی از مهم‌ترین دغدغه است که باید با مدیریت صحیح به آن توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به راهیان نور یادآور شد: طبق منویات رهبری راهیان نور، گنجینه‌ای است که از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده چراکه برادری، برابری و یکرنگی در سنگرهای دوران دفاع مقدس مشاهده می‌شد و این سنگرها امروز گنج است که باید در جامعه امروزی این گنج عظیم حفظ و به نسل‌های بدی منتقل شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس وحدت و یکپارچگی در جبه‌ها موج می‌زد و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه و فدا کردن جان در راه خدا مدنظر بود که می‌طلبد امروز دانشگاه معرفت راه انداخته و در آن به معرفت و انسان‌سازی بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.