نماینده مجلس با بیان اینکه با دولت رفاه‌زده نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد، گفت: دولت برای ایجاد اشتغال و رونق تولید منتظر وین، لوزان و ژنو بود در حالیکه اگر نگاه به سمت سرمایه‌های داخلی سوق داده شود مشکلات حل شدنی است.

دولت تجمل‌گرا نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند/ برای رونق تولید و اشتغال همین سرمایه‌های داخلی کافیست

به گزارش قدس آنلاین سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،گفت: جمهوری اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار بالای اقتصادی از جمله توانمندی‌های انسانی، خلاقیت، اندیشه، تخصص‌های بالای جوانان و سرمایه‌های سرشار منابع طبیعی است و می‌توانند یکی از شکوفاترین اقتصادهای دنیا و منطقه را داشته باشند ولی این مسأله منوط به این است که با یک مدیریت جهادی، انقلابی، هدفمند و باانگیزه این ظرفیت‌ها را به کار بگیریم.

وی افزود: ما سال گذشته در زمینه اقتصاد مقاومتی گام‌هایی را برداشتیم ولی هنوز به اهداف نرسیدیم زیرا مردم باید نتیجه اقتصاد مقاومتی را پای سفره‌های خود ببینند و ایجاد اشتغال و تولید فعال باید در زندگی مردم لمس شود ولی ما به این اهداف نرسیدیم به طوری که در حال حاضر بیش از 70 درصد بنگاه‌های اقتصادی،‌ کارخانجات و مراکز تولیدی یا تعطیل هستند یا با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاس خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت تمام ظرفیت خود را با یک مدیریت انقلابی و با انگیزه به کار گیرد حتی نیاز به ایجاد بنگاه اقتصادی جدید نیست و راه‌اندازی همین بنگاه‌ها سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

نقوی حسینی ادامه داد: ما به سرمایه خارجی نیاز نداریم زیرا در داخل کشور سرمایه‌هایی داریم که اگر دولت این سرمایه‌ها را به کار گرفته و حمایت و تشویق کند همین سرمایه‌ها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال کافی است ولی باید نگاه و  عینکمان را عوض کنیم زیرا در 4 سال گذشته نگاه دولت به بیرون بوده است.

نماینده مجلس عنوان کرد: دولت در 4 سال گذشته برای ایجاد اشتغال و رونق تولید منتظر وین، لوزان و ژنو بود در حالی که آنها دشمنان ما هستند و طبیعی است که برای ما اشتغال ایجاد نمی‌کنند بلکه حتی تلاش می‌کنند تا ما به بحران اقتصادی دچار شویم، بنابراین دولت باید عینکش را عوض کند و نگاهش را از بیرون به داخل تغییر دهد تا اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه با یک دولت رفاه‌زده، تجمل‌گرا و بی‌انگیزه و با سن متوسط بالای 50 سال نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد، گفت: باید دولتی مسئولیت داشته باشد که شاخصه اصلی آن انقلابی‌گری بوده و از رفاه‌زدگی، تجمل‌گرایی و فساد اقتصادی مبرا باشد، دولت باید به مدیریت جهادی اعتقاد داشته باشد همانطور که رزمندگان دفاع مقدس در دهه 60 فعالیت جهادی داشته و خود را وقف نظام و کشور کردند.

نقوی حسینی، گفت: زمانی که فرمانده به رزمندگان گفت یک نفر برای حضور در میدان مین داوطلب شود همه داوطلب شدند و جوانی که برای حضور در میدان مین حرکت کرده بود بازگشت تا پوتین‌هایش را به رزمنده دیگری بسپارد و خودش با پاهای برهنه در میدان مین حاضر شد. یعنی حتی نمی‌خواست به اندازه یک پوتین به بیت‌المال هزینه وارد کند، رزمندگان ما این گونه به مال مردم فکر می‌کردند در حالی که حالا مدیرانی هستند که هزار میلیارد ثروت دارند، 130 شرکت برای خودشان و خانواده‌شان دارند و یک وزارتخانه برای اداره ثروت خودشان لازم است، این گونه مدیران چطور می‌توانند مدیریت جهادی داشته باشند؟

نماینده مجلس عنوان کرد: مردم باید به مدیرانی اعتماد کنند که جیب خودشان را بدوزند، سوگند می‌خورم ما به سرمایه‌گذار خارجی  و دخالت مدیریت خارجی نیاز نداریم، کشور ما سرشار از مهندسان و متخصصان وفادار و عاشق جمهوری اسلامی است و فقط باید این سرمایه‌ها را خوب مدیریت کنیم تا اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود. بنابراین مردم باید در انتخاب خود دقت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.