فیلم‌های اکران نوروز ۹۶ نظر مخاطبان را جلب کرد اما نگرانی صاحبان آثار از تبلیغات محدودی است که برای فیلم‌ها در نظرگرفته شده است.

«گشت۲» از مرز ۲ میلیارد عبور کرد/ «ماجرای نیمروز» در آستانه میلیاردی شدن

به گزارش«قدس آنلاین» ترکیب مناسبی برای اکران نوروزی در نظر گرفته شد که علاوه بر فیلم های کمدی، فیلم های اجتماعی نیز به نمایش درآمده و توانسته سلایق مختلف را در برگیرد. اما نکته حایز اهمیت میزان تبلیغات در رسانه ملی است. برخی از صاحبان آثار مدعی هستند که تعداد آگهی آن ها نسبت به دیگر آثار کمتر است و همین امر باعث شده تا مخاطب از نمایش فیلم اطلاع درستی نداشته باشد و فیلم مورد توجه قرار نگیرد. 

حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود گفت: متاسفانه تبلیغات فیلم ها به درستی صورت نمی گیردو فیلم «سه بیگانه» اصلاً در رسانه ملی آگهی ندارد درحالی که برخی از فیلم ها در میان مسابقه فوتبال تیم ملی هم در رسانه ملی تبلیغات داشتند . این روزها که زمان تعطیلات نوروز است نتوانستیم با مدیر بازرگانی سازمان صدا و سیما صحبتی داشته باشیم اما باید توجه بیشتری به نوع تبلیغات و میزان تبلیغات آثار سینمایی صورت گیرد. 

وی درباره فروش فیلم «سه بیگانه» گفت: فیلم از تبلیغات رسانه ملی محروم شده است و هم اینک در به مرز 600 میلیون تومان رسیده است. 

مختاری مدیر پخش هدایت فیلم درباره فروش دو فیلم این دفتر گفت: فیلم سینمایی «گشت 2» درتهران30 سالن در اختیار دارد و به فروش 1 میلیارد و 415 میلیون تومان دست یافت و در شهرستان به فروش 705 میلیون تومان نائل شد. این درحالی است که تعدادی از شهرستان ها تازه فیلم را به نمایش گذاشتند. هم اینک فیلم 100 سالن سینما در اختیار دارد و با اقبال خوبی مواجه شده و در کل به فروش 2 میلیارد و 120 میلیون تومان دست یافته است. فیلم شب گذشته در سالن های زندگی، کورش، آزادی، ملت، اریکه ایرانیان، چارسو، فرهنگ و استقلال به سانس فوق العاده رسید. 

وی درباره فروش فیلم « خوب بد جلف» گفت: فیلم در تهران به فروش 4 میلیارد و 545 میلیون تومان رسید و در شهرستان به فروش 2 میلیارد و 595 میلیون تومان دست یافت . در کل فروش فیلم به 7 میلیارد و 140 میلیون تومان دست یافت. 

فیاض هوشیار پارسیان مدیر پخش دفتر سیمای مهر درباره فروش فیلم «ماجرای نیمروز» گفت: فیلم بااقبال خوبی مواجه شد و شب گذشته در 14 سالن تهران و شهرستان به فروش فوق العاده رسید. این فیلم ظرف 9 روز نمایش در تهران 510 میلیون تومان و در شهرستان به فروش 190 میلیون تومان دست یافت. و در کل به فروش 700 میلیون تومان رسید. این فیلم در تهران 25 سالن در اختیار دارد و در شهرستان نیز 26 سالن به این فیلم اختصاص یافته است. 

بنابراین گزارش ،تا زمان آماده سازی گزارش  دفتر پخش فیلمیران که عهده دار نمایش فیلم های آباجان و یک روز بخصوص است آمار فروش اعلام نکرد. براساس فروش مکانیزه «آباجان» به فروش 116 میلیون و 590 هزار تومان رسید و فیلم «یک روز بخصوص» به 99 میلیون و 670هزار تومان دست یافت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.